Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60297
Title: | Determining The Financial Literacy Levels Of Students Of The Faculty Of Economics And Administrative Sciences: A Research On Turkey, Kazakhstan, And Kyrgyzstan | Other Titles: | İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi: Türkiye, Kazakistan ve Kırgızistan Üzerine Bir Araştırma | Authors: | Yüreklı, Emın Solak, Bilal |
Abstract: | Finansal okuryazarlık, eğitim programları aracılığıyla edinilebilen bir beceri olarak görüldüğünden, finansal kavram ve uygulamalara hakim olan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin finansal okuryazarlıklarını belirlemek bu araştırmanın temel amacıdır. Her ülke için finansal okuryazarlık oranlarının ve ölçek alt boyutlarının cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığına ilişkin bağımsız örneklemler için t-testi sonuçlarına göre, cinsiyete göre anlamlı ve pozitif bir fark olduğu; ayrıca her ülke için yaşa göre farklılaşıp farklılaşmadığına ilişkin analiz sonuçlarına göre, ekonomi bilgisi, ekonomik rasyonalite ve sosyo-ekonomik yansımalar açısından yaşa göre anlamlı bir fark olduğu, bireysel ekonomi alt boyutunun farklı yaş grupları açısından Kazakistan için, sosyo-ekonomik yansımalar boyutunun ise Kırgızistan için istatistiksel olarak farklı olduğu bulunmuştur. Çalışmanın bulguları, uzun vadeli eğitim programları tasarlamak için ihtiyaçların belirlenmesine katkı sağlayabilir. | URI: | https://doi.org/10.30794/pausbed.1509234 https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1300766/determining-the-financial-literacy-levels-of-students-of-the-faculty-of-economics-and-administrative-sciences-a-research-on-turkey-kazakhstan-and-kyrgyzstan |
ISSN: | 1308-2922 2147-6985 |
Appears in Collections: | Honaz Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
DETERMINING THE FINANCIAL LITERACY LEVELS.pdf | 871.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.