Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60590
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kesici, Salih | - |
dc.contributor.author | Öztürk, Nurettin | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-20T20:42:31Z | - |
dc.date.available | 2025-07-20T20:42:31Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6020 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.16916/aded.1551359 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1298360/turkce-ogretmenlerinin-turkce-ders-kitaplarinda-yer-alan-etkinliklere-yonelik-algilarinin-belirlenmesi | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/60590 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin Türkçe ders kitaplarında yer alan etkinliklere yönelik algılarını belirlemektir. Araştırmanın katılımcı kümesini MEB’e bağlı farklı kurumlarda görev yapan 100 Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin algılarını belirlemek amacıyla Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Dersi Etkinliklerine Yönelik Algıları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek “Kesinlikle Katılmıyorum” ile “Kesinlikle Katılıyorum” arasında değişen 5’li Likert’e dayalı olarak geliştirilmiştir. Ölçekte temel dil becerileri ve söz varlığı boyutunda beş, işlev boyutunda sekiz, ölçme ve değerlendirme boyutunda beş, öğretmen ve öğrenci katkısı boyutunda altı, olumsuz yanları boyutunda dört, etkileşim boyutunda üç, üstbilişsel beceriler boyutunda iki olmak üzere toplamda otuz üç madde yer alır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin temel dil becerileri ve söz varlığı, işlev, ölçme ve değerlendirme, öğretmen ve öğrenci katkısı, etkileşim ve üst bilişsel alt boyutlarına yönelik algılarının olumlu olduğu etkinliklerin yararlı olmadığına ilişkin maddelerde ise algılarının olumsuz olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ana Dili Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklere Yönelik Algılarının Belirlenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 199 | en_US |
dc.identifier.endpage | 215 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.16916/aded.1551359 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1298360 | - |
dc.identifier.scopusquality | N/A | - |
dc.identifier.wosquality | N/A | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
Appears in Collections: | TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.