Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/60590
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKesici, Salih-
dc.contributor.authorÖztürk, Nurettin-
dc.date.accessioned2025-07-20T20:42:31Z-
dc.date.available2025-07-20T20:42:31Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.1551359-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1298360/turkce-ogretmenlerinin-turkce-ders-kitaplarinda-yer-alan-etkinliklere-yonelik-algilarinin-belirlenmesi-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/60590-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkçe öğretmenlerinin Türkçe ders kitaplarında yer alan etkinliklere yönelik algılarını belirlemektir. Araştırmanın katılımcı kümesini MEB’e bağlı farklı kurumlarda görev yapan 100 Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin algılarını belirlemek amacıyla Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Dersi Etkinliklerine Yönelik Algıları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek “Kesinlikle Katılmıyorum” ile “Kesinlikle Katılıyorum” arasında değişen 5’li Likert’e dayalı olarak geliştirilmiştir. Ölçekte temel dil becerileri ve söz varlığı boyutunda beş, işlev boyutunda sekiz, ölçme ve değerlendirme boyutunda beş, öğretmen ve öğrenci katkısı boyutunda altı, olumsuz yanları boyutunda dört, etkileşim boyutunda üç, üstbilişsel beceriler boyutunda iki olmak üzere toplamda otuz üç madde yer alır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin temel dil becerileri ve söz varlığı, işlev, ölçme ve değerlendirme, öğretmen ve öğrenci katkısı, etkileşim ve üst bilişsel alt boyutlarına yönelik algılarının olumlu olduğu etkinliklerin yararlı olmadığına ilişkin maddelerde ise algılarının olumsuz olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkçe Öğretmenlerinin Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklere Yönelik Algılarının Belirlenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.16916/aded.1551359-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1298360-
dc.identifier.scopusqualityN/A-
dc.identifier.wosqualityN/A-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.