Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/60668
Title: | Go Türkiye’nin yerli turistlerin seyahat niyeti üzerindeki etkisinin değerlendirilmesi | Other Titles: | Evaluation of the impact of Go Türkiye on the travel intentions of domestic tourists | Authors: | Özer, Senem | Advisors: | Bertan, Serkan | Keywords: | sosyal medya Go Türkiye seyahat kararı yerli turist social media travel decision domestic tourist |
Abstract: | Günümüzde dijital platformların yaygınlaşmasıyla birlikte, turistlerin destinasyon seçimi ve planlama süreçlerinde sosyal medyanın rolü giderek artmaktadır. Literatürde sosyal medyanın turistlerin seyahat kararını etkilediğine dair araştırmalar bulunurken; Türkiye’yi tanıtmayı amaçlayan, Go Türkiye platformunu içeren çalışmalar; Kiçir (2023), Aydın ve Akgün (2023), Akyol (2022), Demirci (2023), in çalışmalarıyla sınırlıdır. Bu çalışmalar’ın ikisi Go Türkiye Youtube, diğerleri ise web sitesi üzerinde durmuş, sadece Aydın ve Akgün (2023) ayrı ayrı Instagram, Youtube, Twitter, TikTok platformlarının incelenmesini yapmıştır. Ancak Go Türkiye’nin yerli turistler arasındaki bilinirliğine ve Go Türkiye sosyal medyanın turist seyahat kararlarına etkisine dair bir çalışmanın bulunmaması bu çalışmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır.
Bu çalışmada karma yöntem kullanılarak araştırma gerçekleştirilmiştir. İlk olarak Go Türkiye platformunun sosyal medya stratejilerini saptamak için Fanpage karma uygulaması kullanılarak 17.05.2024 – 16.08.2024 tarihlerinde Go Türkiye resmi Instagram, Youtube, Facebook, Twitter, TikTok hesapları incelenmiştir. İncelemeler esnasında Go Türkiye’nin etkileşimleri ve paylaşım stratejileri üzerine durulmuştur. İkinci olarak nicel araştırma yöntemlerinden anket yöntemi ile yerli turistlerin genel sosyal medya ve Go Türkiye görüşlerinin seyahat niyetlerine etkileri anlamaya çalışılmıştır. Analizler SPSS programı ile gerçekleştirilmiştir.
Analizler sonucunda Go Türkiye’nin her sosyal medya platformu için ayrı stratejiler belirlediği, her sosyal medya platformu için farklı gönderi türleri, süreleri ve zamanları olduğu görülmektedir. Her sosyal medya platformunda aktif rol oynayan Go Türkiye tarihi, arkeoloji, gastronomi, deniz, kum, güneş konulu içerikleri sıklıkla paylaşmaktadır. Yerli turistlere uygulanan anket sonuçlarına göre ise Go Türkiye’nin sosyal medyadaki kullanım kolaylığı ile gastronomik içeriklerin pozitif ve anlamlı bir ilişkisi olduğu tespit edilmiştir. Yine kullanım niyeti ve seyahat kararı arasında da pozitif anlamlı bir ilişki bulunmaktadır With the widespread use of digital platforms today, the role of social media in tourists' destination selection and trip planning processes is increasingly growing. While there are studies in the literature indicating that social media influences tourists’ travel decisions, there are very few studies that specifically focus on the Go Türkiye platform, which aims to promote Turkey. These studies include the works of Kiçir (2023), Aydın and Akgün (2023), Akyol (2022), Demirci (2023). Among these, two focused on Go Türkiye’s YouTube channel, while the others analyzed its website. Only Aydın and Akgün (2023) conducted a separate analysis of Instagram, YouTube, Twitter, and TikTok platforms. However, the lack of studies examining the awareness of Go Türkiye among domestic tourists and the impact of its social media presence on travel decisions constitutes the starting point of this study. In this research, a mixed method approach was used. First, to determine the social media strategies of the Go Türkiye platform, its official Instagram, YouTube, Facebook, Twitter, and TikTok accounts were analyzed using the Fanpage Karma tool between May 17, 2024, and August 16, 2024. During the analysis, the focus was on Go Türkiye’s engagement and content sharing strategies. Secondly, a quantitative method was applied through a survey to understand how domestic tourists’ opinions on general social media and Go Türkiye influence their travel intentions. The analyses were conducted using the SPSS software. As a result of the analyses, it was found that Go Türkiye employs different strategies for each social media platform, with varying types of posts, frequencies, and posting times. Active on all platforms, Go Türkiye frequently shares content related to history, archaeology, gastronomy, and the sea-sun-sand trio. According to the survey results from domestic tourists, there is a positive and significant relationship between the ease of use of Go Türkiye’s social media platforms and its gastronomic content. Additionally, a positive and significant relationship was found between usage intention and travel decision. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/60668 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu (Sosyal Bilimler Enstitüsü) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10735336 pdf.pdf | 1.77 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.