Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/812
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOnğun, Sabahattin-
dc.contributor.editorFatma Çobanoğlu-
dc.date2016-02-24en_US
dc.date.accessioned2016-03-02T11:37:26Z
dc.date.available2016-03-02T11:37:26Z
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/812-
dc.description.abstractThe aim of the research is to describe primary school teachers’ views about practices of Ministry of Education’s selection and education of school adminastrators. Research is carried out as a screening model and totally 20 teachers working at primary schools in Denizli Merkezefendi district constitute the working group of the research. As a data collecting tool, semi-structured interview form is used. Data is dealt in four parts as teachers views about how school adminastrators are selected and trained, how they should be selected and trained and their expectations of school adminastrators’ performances. Trainers who attend the research think that school adminastrators are not trained before they are assigned. Views about school administrators should be a teacher that is should be selected among teachers, they should be selected with a central exam after being a teacher for a length of time and undergoing training before assigned will be beneficial are dominated. The views of trainers about expectations of school adminastrators’ performance are examined in four parts such as personality characteristics, communication skills, technical competence and educational leadership.en_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’nın okul yöneticisini seçme ve yetiştirme uygulamaları üzerine, ilkokul öğretmenlerinin görüşlerini betimlemektir. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüş olup araştırmanın çalışma grubunu, Denizli Merkezefendi ilçesindeki ilkokullarda görev yapan toplam 20 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler, öğretmenlerin okul yöneticilerinin nasıl seçildiğine ve yetiştirildiğine, nasıl seçilmesi ve yetiştirilmesi gerektiğine ve okul yöneticilerinden performans beklentilerine dair görüşleri olarak dört bölümde ele alınmıştır. Araştırmaya katılan eğitimciler okul yöneticilerinin göreve başlamadan önce yetiştirilmediğini düşünmektedirler. Okul yöneticilerinin öğretmen olması, yani öğretmenler arasından seçilmesi, belli bir süre öğretmenlikten sonra merkezi bir sınavla seçilmesi ve göreve başlamadan önce staj yapmalarının faydalı olacağı görüşü ağırlıktadır. Okul yöneticilerinin performans beklentileri eğitimcilerden gelen görüşler doğrultusunda kişilik özellikleri, iletişim becerileri, teknik yeterlilik ve öğretimsel liderlik olmak üzere dört grupta incelenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Yöneticisien_US
dc.subjectSeçme ve Yetiştirme Uygulamalarıen_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectSchool Administratoren_US
dc.subjectSelection and Breeding Practicesen_US
dc.subjectTeachers' Opinionsen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin seçme ve yetiştirme uygulamalarına yönelik öğretmen görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers about the selection and cultivation practices of school administratorsen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kapak.pdf17.97 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Giriş.pdf1.54 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Onay.pdf155 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Etik Beyannamesi.pdf415.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

118
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

188
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.