Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/874
Title: | Denizli İli – Honaz İlçesinde taşımalı ilköğretim | Authors: | Akyol, Adem | Keywords: | Taşımalı İlköğretim Birleştirilmiş Sınıf İlköğretim Okulu Taşıma Merkezi Okulu |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Türkiye’de taşımalı ilköğretim, yıllardır uygulanmaktadır. Bu araştırmada, Denizli ilinin Honaz İlçesinde 2007-2013 döneminde (yedi yıl) yürütülen taşımalı ilköğretim incelenmiştir. Karşılaşılan sorunlar ortaya konulmuş ve çözüm önerileri geliştirilmiştir. Honaz’daki taşımalı ilköğretim verileri “arşiv taraması” ile elde edilmiştir. Honaz’da 6 taşıma merkezi okula, 13 köyün öğrencileri taşınmıştır. Taşınan öğrenci sayısı, taşıma araç sayısı, taşınan öğrencilerin yıllık yemek ve taşıma maliyetleri çizelgeler oluşturularak verilmiştir. Araştırmada taşımalı eğitim kapsamında yer alan taraflar ile görüşmeler yapılarak Honaz ilçesinde taşımalı eğitimi ilgilendiren çeşitli nitel ve nicel veriler sunulmuştur. 7 yılda 208 servis aracı ile 1.760 kız ve 1.848 erkek öğrenci olmak üzere 3.608 öğrenci yemek ve taşımadan yararlanmıştır. Taşımalı eğitim kapsamına alınan köy okullarının binaları oldukça zarar görmüştür. Bu binalarda, köy halkına yönelik çeşitli kurslar açılabilmelidir. Böylelikle binalar da yenilenecektir. Taşınan köy okullarında ulusal bayramlar kutlanamamaktadır. Bu köylerde ulusal bayram havasının yaşanması ve yaşatılması için öğrenci velilerinin merkez okuldaki bayram törenlerine davet edilmelidir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/874 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kapak.pdf | 32.91 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open | |
Ön Bölüm.pdf | 37.06 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open | |
Ana Bölüm.pdf | 271.59 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open | |
Onay.pdf | 318.19 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.