Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/874
Title: Denizli İli – Honaz İlçesinde taşımalı ilköğretim
Authors: Akyol, Adem
Keywords: Taşımalı İlköğretim
Birleştirilmiş Sınıf
İlköğretim Okulu
Taşıma Merkezi Okulu
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Türkiye’de taşımalı ilköğretim, yıllardır uygulanmaktadır. Bu araştırmada, Denizli ilinin Honaz İlçesinde 2007-2013 döneminde (yedi yıl) yürütülen taşımalı ilköğretim incelenmiştir. Karşılaşılan sorunlar ortaya konulmuş ve çözüm önerileri geliştirilmiştir. Honaz’daki taşımalı ilköğretim verileri “arşiv taraması” ile elde edilmiştir. Honaz’da 6 taşıma merkezi okula, 13 köyün öğrencileri taşınmıştır. Taşınan öğrenci sayısı, taşıma araç sayısı, taşınan öğrencilerin yıllık yemek ve taşıma maliyetleri çizelgeler oluşturularak verilmiştir. Araştırmada taşımalı eğitim kapsamında yer alan taraflar ile görüşmeler yapılarak Honaz ilçesinde taşımalı eğitimi ilgilendiren çeşitli nitel ve nicel veriler sunulmuştur. 7 yılda 208 servis aracı ile 1.760 kız ve 1.848 erkek öğrenci olmak üzere 3.608 öğrenci yemek ve taşımadan yararlanmıştır. Taşımalı eğitim kapsamına alınan köy okullarının binaları oldukça zarar görmüştür. Bu binalarda, köy halkına yönelik çeşitli kurslar açılabilmelidir. Böylelikle binalar da yenilenecektir. Taşınan köy okullarında ulusal bayramlar kutlanamamaktadır. Bu köylerde ulusal bayram havasının yaşanması ve yaşatılması için öğrenci velilerinin merkez okuldaki bayram törenlerine davet edilmelidir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/874
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kapak.pdf32.91 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Ön Bölüm.pdf37.06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Ana Bölüm.pdf271.59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Onay.pdf318.19 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.