Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/1339
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Apa, Bayram | - |
dc.contributor.editor | Gökhan Tuzcu | - |
dc.date | 2017-01-03 | en_US |
dc.date.accessioned | 2017-01-04T11:55:36Z | |
dc.date.available | 2017-01-04T11:55:36Z | |
dc.date.issued | 2016-12 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/1339 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okullarda çalışan yardımcı hizmetlilerin çalıştıkları eğitim alanında iş doyumu düzeylerini saptamaktır. Bunun yanında yardımcı hizmetlilerin iş doyumu düzeylerinin hangi boyutlarda düşük olduğunu, hangi değişkenlere göre farklılaşma gösterdiğini belirlemek ve önerilerde bulunmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Örneklemde “küme örnekleme” yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evrenini, 2014-2015 öğretim yılında Denizli İli Pamukkale İlçesi’nde bulunan okullarda görev yapan yardımcı hizmetliler oluşturmaktadır. Okul ortamındaki eğitim öğretimi etkileyen fiziki koşulların düzenlenmesinde, eğitim ortamının temizliğinde büyük katkı sağlayan yardımcı hizmetlilerin çalışma memnuniyetini saptayıp, morallerinin yüksek tutulması konusunda gerekli önlemleri alarak, bu çalışanların eğitim ortamına katkılarını artırmak hedeflenmektedir. Araştırmada Minne Sota İş Doyum Ölçeği, hizmetlilere uyarlanarak kullanılmıştır. Denizli ili Pamukkale ilçesi bir küme olarak ele alınmıştır. Çalışan yardımcı hizmetliler ve yöneticileriyle iletişim sağlanarak, gönüllülük esasına göre anket çalışması yapılmıştır. Yardımcı hizmetlilerin çalışmalarını yönlendirebilen, destekleyici, iyi iletişim içinde olabilen lider yöneticilerin, çalışanların iş doyumunda ve iş veriminde önemi ön plana çıkmaktadır. Çalışmada eğitim alanında iş doyumu kavramlarının önemi kuramsal ve kavramsal analizlerle vurgulanmaya çalışılmıştır. Ayrıca, iş doyumu düzeyleri alt boyutları ile tespit edilmiştir. Araştırmada, kişilerin örgütsel bağlılıkları iş doyumları belirlemektir. Yardımcı Hizmetlilerin İş Doyumlarını sağlamak için yaptıkları işi kendilerine tanıtarak, işin ve kendilerinin önemini belirtip, kendilerinin değerli oldukları hissettirilmelidir.Aynı kurumda farklı statüde ve farklı ücret alan yardımcı hizmetliler bulunmaktadır. Bu çalışanlar aynı işleri yapmaktadırlar. Bu çalışanlar ortak statü ve ortak ücretlere kavuşturulmalıdırlar. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Yardımcı Hizmetli | en_US |
dc.subject | İş Doyumu | en_US |
dc.subject | Eğitim Ortamı (Okul) | en_US |
dc.title | Okullarda çalışmakta olan yardımcı hizmetlilerin iş doyumu düzeylerinin belirlenmesi | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Report | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bayram Apa.docx | 247.98 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.