Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1339
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorApa, Bayram-
dc.contributor.editorGökhan Tuzcu-
dc.date2017-01-03en_US
dc.date.accessioned2017-01-04T11:55:36Z
dc.date.available2017-01-04T11:55:36Z
dc.date.issued2016-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/1339-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okullarda çalışan yardımcı hizmetlilerin çalıştıkları eğitim alanında iş doyumu düzeylerini saptamaktır. Bunun yanında yardımcı hizmetlilerin iş doyumu düzeylerinin hangi boyutlarda düşük olduğunu, hangi değişkenlere göre farklılaşma gösterdiğini belirlemek ve önerilerde bulunmaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Örneklemde “küme örnekleme” yöntemi kullanılmıştır. Araştırma evrenini, 2014-2015 öğretim yılında Denizli İli Pamukkale İlçesi’nde bulunan okullarda görev yapan yardımcı hizmetliler oluşturmaktadır. Okul ortamındaki eğitim öğretimi etkileyen fiziki koşulların düzenlenmesinde, eğitim ortamının temizliğinde büyük katkı sağlayan yardımcı hizmetlilerin çalışma memnuniyetini saptayıp, morallerinin yüksek tutulması konusunda gerekli önlemleri alarak, bu çalışanların eğitim ortamına katkılarını artırmak hedeflenmektedir. Araştırmada Minne Sota İş Doyum Ölçeği, hizmetlilere uyarlanarak kullanılmıştır. Denizli ili Pamukkale ilçesi bir küme olarak ele alınmıştır. Çalışan yardımcı hizmetliler ve yöneticileriyle iletişim sağlanarak, gönüllülük esasına göre anket çalışması yapılmıştır. Yardımcı hizmetlilerin çalışmalarını yönlendirebilen, destekleyici, iyi iletişim içinde olabilen lider yöneticilerin, çalışanların iş doyumunda ve iş veriminde önemi ön plana çıkmaktadır. Çalışmada eğitim alanında iş doyumu kavramlarının önemi kuramsal ve kavramsal analizlerle vurgulanmaya çalışılmıştır. Ayrıca, iş doyumu düzeyleri alt boyutları ile tespit edilmiştir. Araştırmada, kişilerin örgütsel bağlılıkları iş doyumları belirlemektir. Yardımcı Hizmetlilerin İş Doyumlarını sağlamak için yaptıkları işi kendilerine tanıtarak, işin ve kendilerinin önemini belirtip, kendilerinin değerli oldukları hissettirilmelidir.Aynı kurumda farklı statüde ve farklı ücret alan yardımcı hizmetliler bulunmaktadır. Bu çalışanlar aynı işleri yapmaktadırlar. Bu çalışanlar ortak statü ve ortak ücretlere kavuşturulmalıdırlar.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectYardımcı Hizmetlien_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.subjectEğitim Ortamı (Okul)en_US
dc.titleOkullarda çalışmakta olan yardımcı hizmetlilerin iş doyumu düzeylerinin belirlenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bayram Apa.docx247.98 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.