Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1382
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTezcan Şekercioğlu-
dc.contributor.authorÖzenç, Murat-
dc.date.accessioned2017-01-30T11:14:07Z
dc.date.available2017-01-30T11:14:07Z
dc.date.issued2007-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/1382-
dc.description.abstractMalzemeler; cıvata, perçin, kaynak, lehimleme, yapıştırma gibi değişik metotlar kullanılarak birleştirilebilmektedir. Bu metotlardan yapıştırma bağlantılarının günümüz endüstrisinde kullanımı hızla artmaktadır. Yapıştırma bağlantıları ile birleştirmelerde hafiflik sağlanmakta, farklı özelliklerdeki ve kalınlıklardaki malzemeler birleştirilebilmekte, düzgün bir gerilme dağılımı elde edilebilmekte ve daha ekonomik birleşimler meydana getirilebilmektedir. Bu avantajları nedeniyle yapıştırma bağlantıları diğer mekanik birleştirme yöntemlerine alternatif olarak kullanılmaya başlamıştır. Yapılan bu çalışmada; tek taraflı bindirme bağlantılarının, değişik yüzey pürüzlülüklerinde (Ra=0,5–1,5–2,5?m), farklı yapıştırma kalınlıklarında (s=0,1–0,3–0,5mm) ve farklı malzemeler kullanarak (çelik, alüminyum, bakır) darbe dirençlerinin nasıl değiştiği incelenmiştir. Deney numuneleri ASTM D950–03 standardına bağlı olarak imal edilmiştir. Yapılan araştırmalar sonucunda; her bir parametrenin darbe direncini etkilediği görülmüş ve her parametre için optimum darbe dayanımını veren değerler belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe materials can be connected by welding, soldering, using rivets, bolts or adhesives. In today’s industries usage of adhesive bonding joints has been rapidly spreading. The adhesively bonded joints provide some advantages such as joining of different thickness materials, joining of different type materials, lighter constructions, more uniform stress distribution. Because of these advantages adhesive bonding joints were started to be used as an alternative to the other bonding methods. In this study; the variation of impact resistances of single lap joints with different average surface roughness (0,5–1,5–2,5?m), different adhesive thickness (0,1–0,3–0,5mm) and different adherent materials (steel, aluminum, copper) were investigated. This samples were prepared according to ASTM D950–03. At the and of the experimental studies, it was observed that each of the parameters affects the impact resistance and an optimum value of impact resistance for each parameter value was determined.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDarbe Yüküen_US
dc.subjectYapıştırma Bağlantı Birleştirmelerien_US
dc.subjectImpact Loaden_US
dc.subjectAdhesively Bonded Jointsen_US
dc.titleYapıştırma bağlantılarının darbe yükleri altındaki davranışlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of adhesively bonded joints behavior under impact loadsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid200822en_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
crisitem.author.dept10.07. Mechanical Engineering-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Murat Özenç.pdf1.5 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

184
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

318
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.