Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYetiş Şazi Murat-
dc.contributor.authorTopçuoğlu, Dolunay-
dc.date2017-02-06en_US
dc.date.accessioned2017-02-08T05:43:26Z
dc.date.available2017-02-08T05:43:26Z
dc.date.issued2016-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/1427-
dc.description.abstractTürkiye’de ulaşım modları içinde yük ve yolcu taşımacılığı için çoğunlukla karayolu ulaşımı tercih edilmekte olup üstyapı tipi olarak esnek kaplamalar yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu durumdan dolayı esnek kaplamaların kullanım ömrünün uzatılması, oluşabilecek bozulmaların önüne geçilmesi önem taşımaktadır. Tekerlek izi kaplama tabakalarında yaygın olarak görülen bir bozulma şeklidir. Bu çalışmada kaplama malzemesi karışımından kaynaklı, akma tekerlek izi, sonlu elemanlar metodu kullanılarak ANSYS programında modellenmeye çalışılmıştır. Model iki boyutlu bir geometrik alan kullanılarak oluşturulmuştur. Öncelikle viskoelastik bir malzeme olan asfalt kaplamanın malzeme özellikleri kullanılarak malzeme tanımı yapılmıştır. Daha sonra geometrik alan sonlu elemanlara bölünerek ağ sistemi oluşturulmuştur. Modele çizgisel bir yükleme yapılarak oluşan tekerlek izi derinlikleri incelenmiştir. Bu çalışmada, farklı elastisite modüllerinde, farklı sıcaklıklarda, farklı yük miktarlarında ve farklı yük tekrarlarında esnek kaplamanın nasıl davrandığı incelenmiştir. Bu parametrelerin tekerlek izine ne yönde etkisi olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractHighways mostly preferred in Turkey for freight and passenger transport between tranportatiom modes and flexible pavements are common in use. Therefore extending the expected life of flexible pavaments is important to prevent the deteriorations. Rutting is one of the permanent deformation type of deteriotion which can be seen widespreadly especially in hot whether and heavy loading conditions. In this study, flow rutting which is arising from pavement material mixture, modelled with finite element method with using ANSYS. Two-dimensional model used to forming the problem geometry. First of all, material decription of asphalt pavement which show viscoelastic property is transferred to the program. Then problem geometry is divided to finite element to generating mesh system. Rutting depth is computing under the linear line loading. In this study, behaviour of flexible pavement is examined under different young’s modulus, different tempereature, different loading and different load repetation conditions. These parameters are examined in how to affect the rutting of flexible pavements.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectAkma Tekerlek İzien_US
dc.subjectSonlu Elemanlar Metoduen_US
dc.subjectEsnek Kaplamalaren_US
dc.subjectViskoelastik Malzemeen_US
dc.subjectFlow Ruttingen_US
dc.subjectFinite Element Methoden_US
dc.subjectFlexible Pavementen_US
dc.subjectViscoelastic Materialen_US
dc.titleAkma tekerlek izi oluşumunun sonlu elemanlar metodu ile modellenmesien_US
dc.title.alternativeFlow rutting modeling with finite element methoden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid450601en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dolunay Topçuoğlu.pdf3.56 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

144
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.