Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGöksal, Gülten Yasemin-
dc.contributor.editorKazım Çelik-
dc.date.accessioned2017-06-09T07:12:32Z
dc.date.available2017-06-09T07:12:32Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/1839-
dc.description.abstractBu araştırmada ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre okul yöneticilerinin gösterdikleri dönüşümcü (transformasyonel) liderlik davranışları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Aydın İli Bozdoğan İlçe merkezinde bulunan tüm ilkokul, ortaokulda ve liselerde görev yapan 100 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak demografik özellikleri içeren ve okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini gösterme düzeyini tespit etmeye yönelik Keleş (2009) tarafından geliştirilen ‘’Dönüşümcü Liderlik Anketi’’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde, veri gruplarının türüne göre standart sapma, ortalama, t testi, tekyönlü varyant analizi gibi teknikler uygulanmıştır. Bulgular ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin, yöneticilerini dönüşümcü lider olarak algıladıkları yönündedir. Araştırmada elde edilen bulgular, eğitimsel açıdan değerlendirilmiş, eğitimcilere ve eğitim yönetimi alanında çalışma yapan araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the transformational leadership behaviors of school managers were examined according to the views of primary, secondary and high school teachers. The sample of the research consisted of 100 teachers working in all elementary, secondary and high schools in Aydin Ili Bozdoğan District center. The 'Transformational Leadership Questionnaire' developed by Keleş (2009) was used to determine the level of demographic characteristics of the school managers and to show the transformational leadership characteristics of the school managers. In the analysis of the data, techniques such as standard deviation, mean, t test, one way variant analysis were applied to data groups. Findings suggest that teachers working in elementary school, junior high school and high school have perceived the managers as the leader of the transformation. Findings obtained in the research were evaluated from an educational point of view, and proposals were made to the researchers who work in the field of education and education management.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Yöneticisien_US
dc.subjectDönüşümcü Liderliken_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectSchool Manageren_US
dc.subjectTransformation Leaderen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleOkul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini gösterme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri (Aydın ili Bozdoğan ilçesi örneği)en_US
dc.title.alternativeTeacher views on the levels of school administrators showing transformative leadership characteristics (Aydın province Bozdoğan county example)en_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gülten Yasemin Göksal.pdf3.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

312
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

228
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.