Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/1849
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUslu, Özlem-
dc.contributor.editorHayrettin Akyıldız-
dc.date.accessioned2017-06-09T08:01:56Z
dc.date.available2017-06-09T08:01:56Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/1849-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, “Taşımalı İlköğretim Uygulaması”nı değerlendirmektir. Bu amaçla, Denizli ili Tavas ilçesi örneklem olarak alınarak incelendi. Araştırmada bilgi toplamak için hazırlanan üç farklı anket, öğretmen, öğrenci ve velilere uygulandı. Bulgularından elde edilen bazı sonuçlar ise şunlardır: Taşımalı öğrencilerin uyum problemi yaşamakta oldukları, öğrenciler arasında kısmi de olsa gruplaşmaların olduğudur.Öğretmenler, öğretim sırasında en çok karşılaştıkları problem olarak “derse hazırlıksız gelme”olduğunu belirtmekte ve öğretmenlerin bir kısmı, taşıma merkezi olan okulların fiziki imkânlarını yeterli bulmaktadır. Velilerin, okuldaki veli toplantılarına katılım oranları düşük olup veliler, çocuklarının öğrenimleri ile yeterince ilgilenmemektedir. Bazı velilerin taşıma işlemini gerçekleştiren servis şoförlerine güvenmedikleri ve kaza endişesi yaşadıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate "Carrying Primary Education Practice". For this purpose, Denizli province Tavas was taken as a sample. Three different questionnaires were prepared to gather information in the research, teachers, students and parents. Some of the results obtained from their findings are as follows: It is stated that the students with carriage are experiencing the problem of adaptation and that they are grouped even if they are partly between the students. Teachers indicate that the most problem they encounter during their education is "coming to class" and some of the teachers say that the physical possibilities Is sufficient. Parents have low participation rates at parents' meetings in the school and the parents are not sufficiently interested in their children's education. It was found that some parents did not trust service drivers who carried out transportation and were concerned about accidentsen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectTaşımalı Eğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectOver-the-air Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde taşımalı eğitim uygulamasıen_US
dc.title.alternativeTransportation education in elementary educationen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Özlem Uslu.pdf1.45 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

294
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

826
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.