Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2064
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAksel, İbrahim-
dc.contributor.authorEvren, Zeki-
dc.date2017-06-09en_US
dc.date.accessioned2017-09-27T12:55:18Z-
dc.date.available2017-09-27T12:55:18Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2064-
dc.description.abstractÖrgütsel bağlılık, çalışanın içinde bulunduğu örgüte yönelik taşıdığı bağlılık duygusunun kuvvetini ifade etmektedir. İşbirliği, paylaşım, personel eğitimi, kariyer olanakları ve takım çalışması kanallarıyla bir örgüte mensup çalışanların karar alma sürecine katılım ve kişisel yetkinliklerin gelişimi olarak tanımlanan personel güçlendirme politikasının etkili ve etkin bir biçimde ilerleyebilmesi adına, öncelikle işgörenlerin bağlılık düzeylerinin arttırılması sağlanmalıdır. Bu araştırmanın amacı, çalışanların örgütleri ile bağ kurmalarını sağlayan faktörleri ortaya koyarak personel güçlendirmenin mağaza yönetimindeki rolü ve önemine vurgu yapmaktır. Bu doğrultuda, örgütsel bağlılığın kavramsal çerçevesi çizilerek bağlılığı etkileyen unsurların neler olduğu tartışılmakta ve örgütsel bağlılığa yönelik çeşitli sınıflandırma ve yaklaşımlar bağlamında örgütsel bağlılığın sonuçları ve personel güçlendirmeyle ilişkisi incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractOrganizational commitment reflects the strength of the sense of dependence possessed by employees for their organizations. Employee empowerment defined as the participation of employees to the decisionmaking process and the empowerment of personal abilities through the channels of cooperation, share, personnel education, career possibilities and team work is important for the development of organizational commitment. This study primarily aims to present underlying factors behind organizational commitment in order to highlight the role and importance of employee empowerment for retailing sector. Within this direction, the conceptual framework of organizational commitment is specified and the effective factors of te commitment are discussed. Additionally, through dominant approaches and classifications based on organizational commitment, the relationship between consequences of organizational commitment and employee empowerment is analyzed.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectDuygusal Bağlılıken_US
dc.subjectDevamlı Bağlılıken_US
dc.subjectZorunlu Bağlılıken_US
dc.subjectPersonel Güçlendirmeen_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectAffective Commitmenten_US
dc.subjectContinuance Commitmenten_US
dc.subjectNormative Commitmenten_US
dc.subjectEmployee Empowermenten_US
dc.titleÖrgütsel bağlılık ve mağazacılık sektörü çalışanları üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeOrganizational commitment and a research on retailing sector employeesen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zeki Evren.pdf1.33 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on May 27, 2024

Download(s)

492
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.