Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2081
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaral, Ayşe-
dc.contributor.editorHacer Güner Gören-
dc.date.accessioned2017-09-28T12:11:43Z
dc.date.available2017-09-28T12:11:43Z
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2081-
dc.description.abstractGünümüzde giderek artan rekabet ortamında işletmeler, bir adım önde olmak ve ayakta kalabilmek adına yüksek kalitede hizmet ve servis vermek durumundadırlar. Hedef pazarlarını sürekli olarak geliştirmek ve daha ucuz, kaliteli ve iyi hizmet verebilmek adına tedarik zinciri yönetimine yönelmelidirler. Bu çalışmada; bir gıda firması için tedarik zinciri ağının tasarım problemi iki aşamalı olarak ele alınmıştır. İlk aşamada firmaya ait bilgiler ve çalışma verileri doğrultusunda, Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) yöntemi kullanılarak tedarikçilerin sıralanması ve en iyi tedarikçinin seçim problemi ele alınmıştır. Elde edilen tedarikçi sıralaması doğrultusunda hangi tedarikçiden ne kadar sipariş verilmesi gerektiği belirlenmiştir. İkinci aşamada ise tedarik zincirinin bir diğer elemanı olan dağıtım kanalı seçimi ve en iyi rotanın belirlenmesine odaklanılmıştır. Dağıtım kanalı seçiminde yine AHP yöntemi kullanılmış ve matematiksel model yardımıyla taşınacak optimum miktarlar belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn today's increasingly competitive environment, companies need to provide a high quality service in order to stay one step ahead and survive. In order to provide good quality and service and improve market sizes continously, companies should lead to supply chain management. In this study; the problem of designing a supply chain network for a food firm is considered in two stages. In the first stage, the ranking and selection decision of suppliers is analyzed using Analytical Hierarchy Process (AHP) method with the information and data of the firm. Based on the obtained results, it has been determined how much order should be given from which supplier. The second stage focuses on the selection of the distributor, which is another component of the supply chain and the determination of the best route. The AHP method has been used again in selecting the distributor and optimum quantities are determined via a mathematical model.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTedarikçi Seçimien_US
dc.subjectAnalitik Hiyerarşi Prosesien_US
dc.subjectDağıtım Kanalıen_US
dc.subjectTedarik Zincirien_US
dc.subjectSupplier Selectionen_US
dc.subjectAnalytic Hierarchy Processen_US
dc.subjectDistributoren_US
dc.subjectSupply Chainen_US
dc.titleTedarik zinciri ağ tasarımıen_US
dc.title.alternativeSupply chain network designen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid38442-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
local.message.claim2023-07-12T17:19:49.048+0300|||rp00643|||submit_approve|||dc_contributor_editor|||None*
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayşe Saral.pdf2.11 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

414
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

358
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.