Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2111
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaraosmanoğlu Babacan, Meryem-
dc.contributor.editorZeynep Meral Tanrıöğen-
dc.date.accessioned2017-10-12T07:19:51Z
dc.date.available2017-10-12T07:19:51Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2111-
dc.description.abstractOkul yönetimi içinde en etkili olan kişiler yöneticilerdir. Okul yöneticilerinin etkinliği eğitimin tam anlamıyla işlemesi için gereklidir. Örgüt içinde düzenin sağlanması ve eğitim için sağlıklı ortamların oluşturulması için okul yöneticilerinin adil bir şekilde yönetim eylemini gerçekleştirmesi gerekmektedir. Örgütsel adalet örgüt içinde adil yönetim ilkelerinin uygulanması ile mümkün olmaktadır. Çalışmamız çerçevesinde okul yöneticilerinin örgütsel adalet tutumları öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Bu amaçla Denizli ilinde bulunan öğretmenlerin konu ile ilgi görüşleri alınmıştır. Çalışmamız bu çerçevede genel tarama ve nicel araştırma yöntemleri kullanılarak oluşturulmuştur.en_US
dc.description.abstractSchool administrators are the most influential people. School administrators' activity training is necessary for the full process of education. School administrators need to conduct fair management actions to ensure order within the organization and to create healthy environments for education. Organizational justice is possible through the application of fair management principles within the organization. The organizational justice attitudes of school administrators in the framework of our study were examined in the direction of teachers' opinions. For this purpose, opinions of the teachers in Denizli province were taken. Our work was built on this framework using general screening and quantitative research methods.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Yönetimien_US
dc.subjectOkul Yöneticisi ve Örgütsel Adaleten_US
dc.subjectSchool Managementen_US
dc.subjectSchool Manager and Organizational Justiceen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin örgütsel adalet tutumunun öğretmen görüşleri ile incelenmesi: Denizli ili örneğien_US
dc.title.alternativeExamination of school administrators with teacher opinions of organizational justice attitude: Denizli province exampleen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid47488-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meryem Karaosmanoğlu Babacan.pdf1.15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on Jan 21, 2025

Download(s)

150
checked on Jan 21, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.