Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2111
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Karaosmanoğlu Babacan, Meryem | - |
dc.contributor.editor | Zeynep Meral Tanrıöğen | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-12T07:19:51Z | |
dc.date.available | 2017-10-12T07:19:51Z | |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/2111 | - |
dc.description.abstract | Okul yönetimi içinde en etkili olan kişiler yöneticilerdir. Okul yöneticilerinin etkinliği eğitimin tam anlamıyla işlemesi için gereklidir. Örgüt içinde düzenin sağlanması ve eğitim için sağlıklı ortamların oluşturulması için okul yöneticilerinin adil bir şekilde yönetim eylemini gerçekleştirmesi gerekmektedir. Örgütsel adalet örgüt içinde adil yönetim ilkelerinin uygulanması ile mümkün olmaktadır. Çalışmamız çerçevesinde okul yöneticilerinin örgütsel adalet tutumları öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Bu amaçla Denizli ilinde bulunan öğretmenlerin konu ile ilgi görüşleri alınmıştır. Çalışmamız bu çerçevede genel tarama ve nicel araştırma yöntemleri kullanılarak oluşturulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | School administrators are the most influential people. School administrators' activity training is necessary for the full process of education. School administrators need to conduct fair management actions to ensure order within the organization and to create healthy environments for education. Organizational justice is possible through the application of fair management principles within the organization. The organizational justice attitudes of school administrators in the framework of our study were examined in the direction of teachers' opinions. For this purpose, opinions of the teachers in Denizli province were taken. Our work was built on this framework using general screening and quantitative research methods. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Yönetimi | en_US |
dc.subject | Okul Yöneticisi ve Örgütsel Adalet | en_US |
dc.subject | School Management | en_US |
dc.subject | School Manager and Organizational Justice | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin örgütsel adalet tutumunun öğretmen görüşleri ile incelenmesi: Denizli ili örneği | en_US |
dc.title.alternative | Examination of school administrators with teacher opinions of organizational justice attitude: Denizli province example | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 47488 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Meryem Karaosmanoğlu Babacan.pdf | 1.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Jan 21, 2025
Download(s)
150
checked on Jan 21, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.