Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2126
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Recep Şahin Arslan | - |
dc.contributor.author | Kanat, Arzu | - |
dc.date.accessioned | 2017-10-24T13:50:35Z | |
dc.date.available | 2017-10-24T13:50:35Z | |
dc.date.issued | 2014-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/2126 | - |
dc.description.abstract | Teaching profession requires the existence of crucial knowledge domains and teaching skills. One of the knowledge domains in literature is identified as pedagogical content knowledge (PCK), which is based on managing the learners, planning lessons, allocating time, assessing comprehension along with majoring in the field having the qualified knowledge according to Shulman (1986). In order to clarify the development process of PCK and its use in practices, this study focused on the perceptions of pre-service English language teachers in the ELT program of Pamukkale University about their PCK in accordance with their teaching practices. It also intended to reveal pre-service English language teachers’ perceptions about the courses they had in the ELT program in terms of their impressiveness on the development of PCK. The mixed method sequential explanatory design was adopted for the data collection and analysis. The quantitative data were obtained from 69 pre-service teachers taking the course, “Practice Teaching” and was collected through a questionnaire. In the qualitative phase of the study data were collected via interviews, observation sessions and post-lesson reflection forms from three pre-service teachers. The findings of the study indicated that the pre-service English language teachers had positive perceptions about their PCK. In general, their practices generally matched with their perceptions. The findings also suggested that they had positive perceptions of the influence of the courses on their PCK. | en_US |
dc.description.abstract | Öğretmenlik mesleği önemli bilgi alanlarının ve öğretme becerilerinin var olmasını gerektirir. Bu bilgi alanlarından birisi olarak alan yazında, gerekli bilgilere sahip olarak alanda uzmanlaşmayla beraber öğrenenlerin kontrolünü, derslerin planlanmasını, zamanın ayarlanmasını, öğrenimin değerlendirilmesini içeren pedagojik alan bilgisi (PAB) olarak belirtilmiştir (Shulman, 1986). PAB’ın gelişim sürecini ve uygulamalarda yer alma durumunu açıklamak için, bu çalışma Pamukkale Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümüne devam eden hizmet öncesi öğretmenlerinin, kendi PAB’ne yönelik algıları ile öğretmenlik uygulamaları arasındaki uyum üzerinde durmaktadır. Aynı zamanda bu çalışma, hizmet öncesi öğretmenlerinin bölümde aldıkları derslerin, kendi PAB gelişimleri üzerindeki etkilerine yönelik algılarını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Karma aşamalı açıklayıcı araştırma deseni veri toplama yöntemi ve analiz aracı olarak benimsenmiştir. Nicel veriler ‘Öğretmenlik Uygulaması’ dersini alan, 69 hizmet öncesi öğretmenden anket aracılığıyla elde edilmiştir. Nitel veriler ise görüşme, gözlem ve ders sonrası görüş formları aracılığıyla üç hizmet öncesi öğretmenin katılımıyla toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin kendi PAB seviyelerine yönelik olumlu algılarının olduğunu göstermektedir. Derslerdeki uygulamaları genel olarak algılarıyla eşlemektedir. Bulgular aynı zamanda katılımcıların, derslerin pedagojik alan bilgisi üzerindeki katkıları konusunda olumlu algıya sahip olduklarını ortaya koymaktadır. | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagogical Content Knowledge | en_US |
dc.subject | English Language Teaching | en_US |
dc.subject | Perceptions of Pre-Service Teachers | en_US |
dc.subject | Pedagojik Alan Bilgisi | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili Eğitimi | en_US |
dc.subject | Hizmet Öncesi Öğretmenlerin Algıları | en_US |
dc.title | An investigation of pre-service english language teachers’ perceptions about their pedagogical content knowledge through their teaching practices | en_US |
dc.title.alternative | Hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin pedagojik alan bilgilerine yönelik algılarının öğretmenlik uygulamaları yoluyla incelenmesi | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.authorid | 55265 | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 375683 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | en | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arzu KANAT YL.pdf | 2.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
84
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
184
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.