Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2137
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNesrin Işıkoğlu Erdoğan-
dc.contributor.authorErsan, Ceyhun-
dc.date.accessioned2017-10-25T12:21:25Z
dc.date.available2017-10-25T12:21:25Z
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2137-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; 36-48 aylar arasında, okul öncesi eğitim almayan çocuğa sahip babalara çocuklarda dil gelişimini desteklemek amacıyla verilen baba eğitim programının, bu çocukların kelime bilgisi bakımından dil gelişim düzeylerine olan etkisini incelemektir. Bu amaçla araştırmacı tarafından "Baba Dil Destek Programı" (BADİDEP) geliştirilmiştir. Çalışmanın örneklemi Kütahya Emet İlçesinde yaşayan ve çocuğu okul öncesi eğitim almayan 42 baba ve onların çocuklarından oluşturulmuştur. Çalışmada öntest sontest kontrol gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. Örneklemdeki 22 baba tesadüfi olarak deney grubuna alınmış ve 8 haftalık baba dil destek eğitimine katılmış, 20 baba kontrol grubuna alınmış ve herhangi bir baba eğitimi almamışlardır. Çocukların dil gelişim düzeyleri "Peabody Resim-Kelime Testi" ile babaların eğitim programı hakkındaki görüşleri "Program Değerlendirme Formu" ile ölçülmüştür. Verilerin analizinde Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi'nden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre "Baba Dil Destek Programı" ile eğitime alınan babaların çocuklarının kelime bilgisi yönünden dil gelişim düzeyleri ile eğitim almayan babaların çocuklarının kelime bilgisi yönünden dil gelişim düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fark bulunmuştur. Dolayısıyla "Baba Dil Destek Programı" çocukların kelime bilgisi yönünden dil gelişim düzeylerini olumlu şekilde etkilemektedir. Ayrıca, "Baba Dil Destek Programına" katılım ile çocukların cinsiyetleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamıştır. Deney grubundaki babalarla yapılan program değerlendirme ölçeği sonuçları babaların BADİDEP eğitimini çok iyi olarak değerlendirdiklerini ortaya koymuştur. Çalışma, babalara verilen eğitimin çocukların kelime bilgisi yönünden dil gelişim düzeylerine olumlu etkisini ortaya koymakta ve bu yönüyle literatüre katkı sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstracthe aim of this study is to investigate the effect of a training programon language development given to fathers whose children are between 36-48 months and who don't get pre-school education. For this purpose, "Father Language Assistance Program" has been developed. The sample of the study consisted of 42 fathers whose children don't get pre-school education and their children who possess the described features and both living in Emet county in Kütahya. In the study, the research design including pre-test and post-test control was used. In the sample 22 fathers were involved in experimental group and were exposed to 8-week father language assistance training, and 20 fathers were involved in control group and weren't exposed to any father training. Children's language development was measured through "Peabody Picture Vocabulary Test", and fathers'views on the training programwere measured through "Program Evaluation Form". Mann Whitney U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test were benefited in the analysis of data. According to the study findings, the language development levels of the children whose fathers were involved in training with "Father Language Assistance Program" varied significantly when compared with those of children whose fathers weren't involved in training. Thereby, "Father Language Assistance Program" influences the language development of children positively. Also, "Father Language Assistance Program" doesn't have a meaningful effect on children's gender. This result shows that the program affects boys and girls equally. According to the results of measurement, the fathers in experimental group also defined the "Father Language Assistance Program" and the implementer as "very good" in general. The study proves the effect of training which was given to fathers on children language development, and it is thought to contribute to literature by this way.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBaba Eğitimien_US
dc.subjectBaba Dil Destek Programıen_US
dc.subjectDil Gelişimien_US
dc.subject36-48 Aylık Çocuklaren_US
dc.subjectFather Trainingen_US
dc.subjectFather Language Assistance Programen_US
dc.subjectLanguage Developmenten_US
dc.subject36-48 Month Old Childrenen_US
dc.titleBaba dil destek programının çocukların dil gelişimine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of father language assistance program on children's language developmenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid40041-
dc.authorid37624-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid357096en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept22.08. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ceyhun ERSAN YL.pdf2.03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

448
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

324
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.