Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2155
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAsuman Duatepe Paksu-
dc.contributor.authorPakmak, Gül Sinem-
dc.date.accessioned2017-10-25T12:27:48Z
dc.date.available2017-10-25T12:27:48Z
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2155-
dc.descriptionBu çalışma Bilimsel Araştırma Projeleri Başkanlığı Koordinasyon Birimi tarafından 2011FBE061 nolu Yüksek Lisans tez projesi olarak desteklenmiştir.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin niceliksel ve niteliksel orantısal akıl yürütme problemlerinde kullandıkları stratejilerin belirlenmesi ve bu stratejilerin öğrenciler tarafından nasıl kullanıldığının incelenmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2011-2012 öğretim yılında Denizli ilindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 20 altıncı sınıf öğrencisidir. Çalışmanın verileri, 5 niteliksel orantısal akıl yürütme problemi ve 5 niceliksel orantısal akıl yürütme problemi ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda, niceliksel ve niteliksel orantısal akıl yürütme problemlerinde kullanılan 8 farklı orantısal akıl yürütme stratejisinin olduğu görülmüştür. Nitel orantısal akıl yürütme problemlerinde en sık kullanılan strateji ters orantı algoritması olurken, nicel orantısal akıl yürütme problemlerinde en sık kullanılan strateji birim oran stratejisi olmuştur. Diğer taraftan, öğrencilerin stratejileri kullanma biçimlerinin, niceliksel ve niteliksel orantısal akıl yürütme problemlerinin çözümünde bazı farklılıklar ve benzerlikler gösterdiği tespit edilmiştir. Genel olarak, nicel orantısal yürütme sorularında verilen sayılar üzerinden ilgili işlemleri yapma şeklinde kullanılan stratejiler, nitel orantısal akıl yürütme sorularında ifadeleri sayısallaştırma, sembolleştirme ya da çizim yapma şeklinde uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler, matematik derslerinde formal olarak orantısal akıl yürütme becerilerini içeren konuları görmemişlerdir. Bu sebeple, çalışmanın sonuçları öğrencilerin informal akıl yürütmelerine dayalı olarak ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the strategy of 6th grade students on the proportional reasoning problems they used and to investigate how to use them by students. It was used the qualititive reasearch on collecting, analysing, interpretering of data. The study was conducted on 20 students 6th grade in a public school in 2011-2012 academic year. The data of this study was collected through 5 qualitative proportional reasoning problems and 5 quantitive proportional reasoning problems. As a result of this study, it was determined that 8 different proportional reasoning strategies while solving qualititive and quantitive reasoning problems. The results revealed that most commonly used strategy among these strategies was inverse proportion algorithm on the qualitative reasoning problems, on the other hand the unit rate strategy was used most commonly on quantitive reasoning problems. It was revealed that some differences and similarities on the students' way of using this strategy while solving qualititive and quantitive proportional reasoning problems. Generally, it was determined that the solving of quantitive proportional reasoning problems by doing operations about the numbers given in the question and also it was revealed that the solving of qualititive proportional reasoning problems by turning the words into the numbers, sembolising, drawing. Students who participated in the survey, did not know issues including proportional reasoning. Thus, students results were based on students' informal reasoning.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOranen_US
dc.subjectOrantıen_US
dc.subjectOrantısal Akıl Yürütmeen_US
dc.subject6. Sınıf Öğrencilerien_US
dc.subjectRateen_US
dc.subjectRatioen_US
dc.subjectProportional Reasoningen_US
dc.subjectGrade 6. Studentsen_US
dc.title6. sınıf öğrencilerinin niceliksel ve niteliksel orantısal akıl yürütme problemlerinin çözümündeki anlayışlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation about the items on required quantitive and qualitative proportional reasoning skills on understanding of 6th grade studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid159277-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid375696en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GÜL SİNEM PAKMAK YL.pdf1.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

272
checked on May 27, 2024

Download(s)

412
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.