Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTuran Paker-
dc.contributor.authorDursun, Gülce-
dc.date.accessioned2017-10-25T12:28:45Z
dc.date.available2017-10-25T12:28:45Z
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2156-
dc.description.abstractBu çalışmada üniversitelerin yabancı diller yüksekokullarında ölçme ve değerlendirme etkinlikleri incelenmiştir. İngilizce öğretiminde düzeylere göre dört dil becerisi öğretildiğinden bu becerilerin ve alt becerilerinin çeşitli sınav türleri ve ölçme araçlarıyla nasıl ölçüldüğü araştırılmıştır. Bu çalışmanın katılımcılarını 3 özel, 7 devlet olmak üzere toplam 10 üniversitenin yabancı diller yüksekokulları oluşturmuştur. Katılımcılarla betimleyici çalışma yapılmıştır. Bu araştırmada betimsel araştırma modeli kullanılmış ve anket yoluyla veriler toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre çalışmaya katılan tüm yabancı diller yüksekokullarında belirli sayıda yeterlik, yerleştirme, başarı sınavları ve quiz tipi ölçme ve değerlendirme etkinlikleri yapılmaktadır. Ayrıca her sınav türünde dört dil becerisi ve alt becerileri ölçülmekte ve bu amaçla çeşitli ölçme-değerlendirme etkinlikleri yapılmaktadır. Ek olarak, sınavlarda dil becerilerinin yanısıra kelime ve dilbilgisini ölçme ve değerlendirmeye yönelik etkinlikler de bulunmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the assessment and evaluation activities in Schools of foreign languages of various universities in Turkey have been examined. As four language skills are taught in various levels in the curriculum, we aimed to find out how these skills and their subskills have been assessed through various test types and assessment tools. The participants of the study were the Schools of Foreign Language in 10 universities in Turkey, 3 of which were private and 7 of which were state universities. As a descriptive research design, the data were collected through a questionnaire. According to the findings of the study, a certain number of various test types such as proficiency, placement, achievement are prepared and administered in schools. In addition, four language skills and subskills are assessed through various assessment tools as well as language use and vocabulary.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖlçme Değerlendirmeen_US
dc.subjectDört Becerien_US
dc.subjectAlt Becerileren_US
dc.subjectYabancı Diller Yüksekokuluen_US
dc.subjectAssessment and Evaluationen_US
dc.subjectFour Skillsen_US
dc.subjectSub-Skillsen_US
dc.subjectSchool of Foreign Languagesen_US
dc.titleAn analysis of assessment and evaluation activities in the schools of foreign languages in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye'de yabancı diller yüksekokullarında yapılan ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid26334-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid375679en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gülce DURSUN YL.pdf1.56 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

94
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.