Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2266
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKırılmış, Şenay-
dc.contributor.editorAbdurrahman Tanrıöğen-
dc.date2017-12-22en_US
dc.date.accessioned2017-12-25T09:02:15Z
dc.date.available2017-12-25T09:02:15Z
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2266-
dc.description.abstractEğitim toplumların varlıklarını sürdürmesinin vazgeçilmez araçlarından biridir. Bu araç, toplumun beklentileri doğrultusunda, arzu edilen toplumun etkili vatandaşlarını yetiştirmek amacını taşır. Bu amacı gerçekleştirmenin tek bir boyutu yoktur. Çok fazla etken söz konusu amacın gerçekleştirilmesinde katkıda bulunmaktadır. Bu etkenlerden birisi de kendini sürekli yenilemesi ve geliştirmesi gereken öğretmenlerdir. Bilindiği gibi her davranışın temelinde konuya ilişkin sahip olduğumuz tutumlar bulunmaktadır. Öğretmenlerin kendilerinden beklenen davranışların arka planında da tutumlar bulunmaktadır. Öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumlara sahip olmanın, mesleği daha etkili icra etmek ile ilişkisi bulunduğu düşünülmektedir. Bu nedenle aday öğretmenlerin mesleğe karşı tutumları önemlidir. Eğitim faaliyetleri içinde en önemli görev öğretmenlere düşmektedir. Bu nedenle eğitim kalitesinin arttırılması öğretmenlerin nitelikleri ile orantılıdır. Eğitim sistemlerinin kalitesi etkinliği ve uygulama faaliyetleri öğretmenlerin görevleri içinde yer almaktadır. Çalışmamızda aday öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin mesleki tutumları incelenmiştir. Bu çerçevede Denizli Merkezefendi ilçesinde bulunan aday öğretmenler örneklem olarak kullanılmıştır. Aday öğretmenlik süreci öğretmenlerin mesleki uyumları açısından önemli bir konumda yer almaktadır. Bu nedenle aday öğretmenlik sürecinin etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Aday öğretmenlerin öğretmenlik uygulamaları ve mesleğe yönelik tutumları öğretmenlik mesleğine başlamaları ile birlikte değişkenlik göstere bilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki Tutumen_US
dc.subjectÖğretmenlik ve Aday Öğretmenen_US
dc.titleAday öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğine karşı tutumları ( Denizli ili Merkezefendi ilçesi örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid9461-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şenay Kırılmış.docx114.32 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Şenay Kırılmış onay.jpg5.4 MBJPEGThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.