Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2266
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kırılmış, Şenay | - |
dc.contributor.editor | Abdurrahman Tanrıöğen | - |
dc.date | 2017-12-22 | en_US |
dc.date.accessioned | 2017-12-25T09:02:15Z | |
dc.date.available | 2017-12-25T09:02:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/2266 | - |
dc.description.abstract | Eğitim toplumların varlıklarını sürdürmesinin vazgeçilmez araçlarından biridir. Bu araç, toplumun beklentileri doğrultusunda, arzu edilen toplumun etkili vatandaşlarını yetiştirmek amacını taşır. Bu amacı gerçekleştirmenin tek bir boyutu yoktur. Çok fazla etken söz konusu amacın gerçekleştirilmesinde katkıda bulunmaktadır. Bu etkenlerden birisi de kendini sürekli yenilemesi ve geliştirmesi gereken öğretmenlerdir. Bilindiği gibi her davranışın temelinde konuya ilişkin sahip olduğumuz tutumlar bulunmaktadır. Öğretmenlerin kendilerinden beklenen davranışların arka planında da tutumlar bulunmaktadır. Öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumlara sahip olmanın, mesleği daha etkili icra etmek ile ilişkisi bulunduğu düşünülmektedir. Bu nedenle aday öğretmenlerin mesleğe karşı tutumları önemlidir. Eğitim faaliyetleri içinde en önemli görev öğretmenlere düşmektedir. Bu nedenle eğitim kalitesinin arttırılması öğretmenlerin nitelikleri ile orantılıdır. Eğitim sistemlerinin kalitesi etkinliği ve uygulama faaliyetleri öğretmenlerin görevleri içinde yer almaktadır. Çalışmamızda aday öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin mesleki tutumları incelenmiştir. Bu çerçevede Denizli Merkezefendi ilçesinde bulunan aday öğretmenler örneklem olarak kullanılmıştır. Aday öğretmenlik süreci öğretmenlerin mesleki uyumları açısından önemli bir konumda yer almaktadır. Bu nedenle aday öğretmenlik sürecinin etkili bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Aday öğretmenlerin öğretmenlik uygulamaları ve mesleğe yönelik tutumları öğretmenlik mesleğine başlamaları ile birlikte değişkenlik göstere bilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mesleki Tutum | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik ve Aday Öğretmen | en_US |
dc.title | Aday öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğine karşı tutumları ( Denizli ili Merkezefendi ilçesi örneği) | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 9461 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Şenay Kırılmış.docx | 114.32 kB | Microsoft Word XML | View/Open | |
Şenay Kırılmış onay.jpg | 5.4 MB | JPEG | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
56
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.