Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2490
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKısa, Durmehmet-
dc.contributor.editorAydan Ordu-
dc.date2018-01-12en_US
dc.date.accessioned2018-03-05T06:37:37Z
dc.date.available2018-03-05T06:37:37Z
dc.date.issued2018-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2490-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamak ve öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini çeşitli demografik değişkenlere göre incelemektir. Çalışma, ilişkisel tarama modelinde nicel bir araştırmadır.Çalışma grubu Denizli ili Kale, Çameli ve Beyağaç ilçelerindeki 23 resmi ilkokulda, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında görev yapan 185 öğretmenden oluşmaktadır.Çalışmada veriler, "Öğretimsel Liderlik Davranışları Ölçeği" veMaslach Tükenmişlik Envanteri ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, bağımsız iki grup ortalamasının karşılaştırılmasında t-testi, ikiden fazla grup ortalamasının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı istatistiksel teknikleri kullanılmıştır.Çalışma bulgularına göre öğretmenlerin tükenmişlikleri cinsiyet ve eğitim düzeyine göre farklılaşmaktadır. Ayrıca öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeyleri arasında düşük düzeyde negatif yönlü bir ilişki saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between instructional leadership styles of primary school principals and burnout level of teachers according to some demographic variables. This quantitative study is designed as a relational survey method. Study group consisted of 185 teachers who work in Kale, Beyağaç and Çameli districts of Denizli province in 2017-2018 educational year.Data were obtained by using “Instructional leadership scale” and “Maslach Burnout Inventory”. In the process of data analysis, t-test, ANOVA and Pearson correlation statistics were used to analyze the data. Findings show that the burnout level of teachers differs according to gender and education level. And also there is low level negative correlation between instruction leadership styles of primary school principals and burnout level of teachers.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretimsel Liderliken_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectInstructional Leadershipen_US
dc.subjectBurnouten_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleİlkokul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları ile öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between instructional leadership styles of primary school principals and burnout level of teachersen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid39032-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Durmehmet Kısa.pdf1.14 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Durmehmet Kısa onay.pdf323.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

70
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.