Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2505
Title: | Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı ve umutsuzlık düzeyleri | Authors: | Baklacı, Esra | Keywords: | Ortaokul Öğrenci Matematik Dersi Kaygı |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik dersine karşı kaygı ve umutsuzluk düzeylerini incelemektir. Bu amaçla ortaokul öğrencilerinin matematik dersine olan tutumlarının bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğine, öğrencilerin cinsiyetleri ile kaygı düzeyi ve boyutu arasındaki ilişkilere, sınıf seviyesinin matematik kaygısını etkileyip etkilemediğine bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini Bartın il merkezindeki ortaokullarda öğrenim gören tabakalı küme örneklemi yoluyla seçilen 204 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Beck ve diğerleri (1971) tarafından geliştirilen umutsuzluk ölçeği ve Matematik Kaygı Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde bağımsız t-testi ve tek yönlü ANOVA testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, ortaokullarda okuyan öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin 5. ve 6. Sınıfta daha düşük, 7. ve 8. Sınıfta daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra matematik kaygısının cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği bulgusuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/2505 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Esra Baklacı.docx | 68.21 kB | Microsoft Word XML | View/Open | |
Esra Baklacı onay.pdf | 287.82 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
154
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
310
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.