Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2512
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdalı, Cennet-
dc.contributor.editorAydan Ordu-
dc.date2018-02-02en_US
dc.date.accessioned2018-03-05T07:50:09Z
dc.date.available2018-03-05T07:50:09Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2512-
dc.description.abstractBu çalışmada Denizli Çivril ilçesinde okullarda İngilizce öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın evreni 2016–2017 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Çivril ilçesinde ilkokul, ortaokul ve liselerde çalışan İngilizce öğretmenlerinden oluşmaktadır. Söz konusu evrendeki 53 İngilizce öğretmenine ulaşılarak ölçeği eksiksiz dolduran 48 İngilizce öğretmeninden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı olarak likert tipi ölçek kullanılmıştır. Ölçeğin toplam güvenirlik katsayısı ise .88 olarak hesaplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, İngilizce öğretmenleri okullarda İngilizce öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin “Yeni ölçme ve değerlendirme araçları tasarlama” önermesine “Hayır” düzeyinde en yüksek derecede katılım gösterirken, “İngilizce öğretim programına uygun plan yapma” önermesine “Evet” şeklinde en düşük düzeyde katılım göstermişlerdir. Buradan hareketle İngilizce öğretmenlerinin yeni ölçme ve değerlendirme araçları tasarlamayla ilgili sorun yaşamazlarken İngilizce öğretim programlarına uygun plan yapmada sorun yaşadıkları tespit edilmiştir. Genel ortalamanın ise “Kısmen” düzeyinde olduğu görülmüştür. İngilizce öğretmenlerinin alanıyla ilgili yaşadığı sorunlara ilişkin düşüncelerinin “Kısmen” düzeyinde olduğu ve alanlarıyla ilgili bazı alanlarda zaman zaman sorunlar yaşadıkları söylenebilir. Denizli ili Çivril ilçesinde okullarda İngilizce öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin yaş, eğitim düzeyi, medeni durum, hizmet süresi değişkenine göre fark bulunmazken; cinsiyet ve okul türüne göre anlamlı farklılığın olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngilizce Öğretmenien_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.subjectÇivrilen_US
dc.subjectİngilizce Öğretimien_US
dc.subjectSorunlaren_US
dc.titleOkullarda İngilizce öğretiminde karşılaşılan sorunlar ( Denizli İli Çivril İlçe örneği )en_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid39032-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeReport-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cennet Adalı.docx299.43 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Cennet Adalı onay.pdf396.06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

356
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,132
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.