Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2520
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Keçelioğlu, Mehmet Ali Serdar | - |
dc.contributor.editor | Meral Uras Başer | - |
dc.date | 2018-02-08 | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-03-05T11:44:54Z | |
dc.date.available | 2018-03-05T11:44:54Z | |
dc.date.issued | 2018-01 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/2520 | - |
dc.description.abstract | Bu projede ilkokul öğretmenlerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada araştırmacının geliştirdiği anket kullanılmıştır. Bilim adamları eğitimi, genel olarak davranışta meydana gelen köklü değişikliklerle açıklamaktadırlar. Eğer eğitim davranışlarda köklü değişiklikler meydana getirmekse, ülke genelinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı hizmet içi eğitimlerin öğretmenler üzerinde köklü değişiklik meydana getirip getirmediği, getiriyorsa ne gibi ve ne derecede köklü değişiklikler meydana getirdiği merak konusudur. Milli Eğitim Bakanlığı, bünyesindeki öğretmen ihtiyacını gidermek için Eğitim Fakültesi mezunu öğretmen adaylarını birçok sınav ve mülakatlardan geçirip o şekilde göreve başlatmaktadır. Çağın şartlarına adapte olmak veya öğretmenlerin ihtiyaç duydukları eğitime cevap verebilmek için Bakanlık bünyesinde birtakım eğitim hizmetleri verilmektedir. Bazen bu eğitimi Bakanlık, Bakanlığın dışından temin etmektedir. Bu projede Bakanlığın, kendi bünyesinde, öğretmenlerin gelişimi için açmış bulunduğu hizmet içi eğitim kurslarının, öğretmenler üzerindeki etkileri, etkililiği veya etkisizliği araştırılmıştır. Bu araştırmada şöyle bir sonuca ulaşılmıştır: Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin demografik özellikleri neticeyi etkilememiş olup, öğretmenler hizmet içi eğitim etkinlikleri hakkında olumsuz kanı geliştirmişlerdir. Sonuç olarak sınıf öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu hizmet içi eğitim etkinliklerinin yetersiz olduğu kanısındadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İlkokul Öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Hizmetiçi Eğitim | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki hizmetiçi eğitim etkinliklerine ilişkin ilkokul öğretmenlerinin algıları | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 51052 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mehmet Ali Serdar Keçelioğlu.docx | 85.59 kB | Microsoft Word XML | View/Open | |
Mehmet Ali Serdar Keçelioğlu onay.pdf | 337.94 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
76
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
120
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.