Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇamlı, Soner-
dc.contributor.editorZeynep Meral Tanrıöğen-
dc.date2018-02-23en_US
dc.date.accessioned2018-03-05T12:07:02Z
dc.date.available2018-03-05T12:07:02Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2521-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Denizli/Merkezefendi ilçesinde çalışan özel eğitim öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini belirleyerek bazı demografik ve mesleki değişkenler açısından tükenmişlik puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığına bakmaktır. Çalışmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılı içerisinde Denizli ili Merkezefendi ilçesinde Görme Engelli, Zihinsel Engelli, İşitme Engelli ve Otistik Çocuklar Eğitim Merkezinde hizmet veren Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapmakta olan 70 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak Denizli’de Merkezefendi’de bulunan okullar araştırmanın evrenini oluşturmuş ve araştırma için örneklem alınmamış tüm evren araştırmaya dahil edilmiştir. Tükenmişlik düzeylerini belirlemek için “Maslach Tükenmişlik Ölçeği” ve kişisel bilgiler için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgiler Formu” kullanılmıştır. Maslach Tükenmişlik Ölçeği’nden elde edilen puanların aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Gruplar arasında anlamlı düzeyde fark olup olmadığını saptamak amacı ile ikili gruplarda t-testi, çoklu gruplarda tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırmaya katılan özel eğitim öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyinin duygusal tükenme alt boyutunda görev türü, mesleğini isteyerek seçip seçmeme, öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama, üstlerinden iyi yaptığı işle ilgili takdir görüp görmeme; duyarsızlaşma alt boyutunda görev türü, öğretmenlik mesleğini isteyerek seçip seçmeme, öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama; kişisel başarı alt boyutunda yaş, görev yapılan okul türü, görev süresi ve öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Eğitimen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTükenmişliken_US
dc.subjectDuygusal Tükenmeen_US
dc.subjectDuyarsızlaşmaen_US
dc.subjectKişisel Başarı Duygusunda Azalmaen_US
dc.titleÖzel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid47488-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Soner Çamlı.docx84.03 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Soner Çamlı onay.jpg1.41 MBJPEGThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

94
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

120
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.