Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2521
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çamlı, Soner | - |
dc.contributor.editor | Zeynep Meral Tanrıöğen | - |
dc.date | 2018-02-23 | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-03-05T12:07:02Z | |
dc.date.available | 2018-03-05T12:07:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/2521 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Denizli/Merkezefendi ilçesinde çalışan özel eğitim öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerini belirleyerek bazı demografik ve mesleki değişkenler açısından tükenmişlik puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığına bakmaktır. Çalışmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılı içerisinde Denizli ili Merkezefendi ilçesinde Görme Engelli, Zihinsel Engelli, İşitme Engelli ve Otistik Çocuklar Eğitim Merkezinde hizmet veren Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapmakta olan 70 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak Denizli’de Merkezefendi’de bulunan okullar araştırmanın evrenini oluşturmuş ve araştırma için örneklem alınmamış tüm evren araştırmaya dahil edilmiştir. Tükenmişlik düzeylerini belirlemek için “Maslach Tükenmişlik Ölçeği” ve kişisel bilgiler için araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgiler Formu” kullanılmıştır. Maslach Tükenmişlik Ölçeği’nden elde edilen puanların aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Gruplar arasında anlamlı düzeyde fark olup olmadığını saptamak amacı ile ikili gruplarda t-testi, çoklu gruplarda tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırmaya katılan özel eğitim öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyinin duygusal tükenme alt boyutunda görev türü, mesleğini isteyerek seçip seçmeme, öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama, üstlerinden iyi yaptığı işle ilgili takdir görüp görmeme; duyarsızlaşma alt boyutunda görev türü, öğretmenlik mesleğini isteyerek seçip seçmeme, öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama; kişisel başarı alt boyutunda yaş, görev yapılan okul türü, görev süresi ve öğretmenlik mesleğini kendine uygun bulup bulmama değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özel Eğitim | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Tükenmişlik | en_US |
dc.subject | Duygusal Tükenme | en_US |
dc.subject | Duyarsızlaşma | en_US |
dc.subject | Kişisel Başarı Duygusunda Azalma | en_US |
dc.title | Özel eğitim okullarında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 47488 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Soner Çamlı.docx | 84.03 kB | Microsoft Word XML | View/Open | |
Soner Çamlı onay.jpg | 1.41 MB | JPEG | ![]() View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
94
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
120
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.