Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2523
Title: | Mimari özellikleri farklı ilkokul binalarında görev yapan öğretmenlerin okulları hakkındaki görüşleri | Authors: | Çamur, Adem | Keywords: | Okul Binası Sürdürülebilir Okul ve İlkokul Binalarının Yapısal Özellikler |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Eğitim binaların sürdürülebilir tasarımı sürdürülebilir uygulamalar için enerji ve kaynak tüketimi önemlidir. Sosyal sürdürülebilirlik bir yaşam felsefesi olarak da özellikle önemlidir. Bunu başarmak için öğrenciler tarafından kullanılan binalar sürdürülebilirlik kriterleri açısından dikkatli bir şekilde tasarlanması gerekmektedir. Sürdürülebilir tasarım doğa-insan/toplum bir bütün olarak sağlıklı bir döngü sağlayacak şekilde ele alınmalıdır. Sürdürülebilir tasarım; iklim özellikleri, binaların konumlandırmada, bina, sanitasyon sistem donanım ve uygun bitki örtüsü önemlidir. Türkiye’de uygulanan yeşil sertifika sistemleri dünyanın sürdürülebilir bina gözetim için amaçlanan kriterlere uygundur. Bu çerçevede çalışmada ilkokul binalarının mimari özellikleri öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Bu amaçla çalışmada betimsel tarama modeli kullanılarak öğretmenlere anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin sıcaklık boyutundan memnun olduklarını göstermektedir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/2523 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ADEM ÇAMUR.pdf | 885.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
124
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
464
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.