Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2523
Title: Mimari özellikleri farklı ilkokul binalarında görev yapan öğretmenlerin okulları hakkındaki görüşleri
Authors: Çamur, Adem
Keywords: Okul Binası
Sürdürülebilir Okul ve İlkokul Binalarının Yapısal Özellikler
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Eğitim binaların sürdürülebilir tasarımı sürdürülebilir uygulamalar için enerji ve kaynak tüketimi önemlidir. Sosyal sürdürülebilirlik bir yaşam felsefesi olarak da özellikle önemlidir. Bunu başarmak için öğrenciler tarafından kullanılan binalar sürdürülebilirlik kriterleri açısından dikkatli bir şekilde tasarlanması gerekmektedir. Sürdürülebilir tasarım doğa-insan/toplum bir bütün olarak sağlıklı bir döngü sağlayacak şekilde ele alınmalıdır. Sürdürülebilir tasarım; iklim özellikleri, binaların konumlandırmada, bina, sanitasyon sistem donanım ve uygun bitki örtüsü önemlidir. Türkiye’de uygulanan yeşil sertifika sistemleri dünyanın sürdürülebilir bina gözetim için amaçlanan kriterlere uygundur. Bu çerçevede çalışmada ilkokul binalarının mimari özellikleri öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Bu amaçla çalışmada betimsel tarama modeli kullanılarak öğretmenlere anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin sıcaklık boyutundan memnun olduklarını göstermektedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/2523
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADEM ÇAMUR.pdf885.71 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

124
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

464
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.