Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25748
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOrhun, Feryal Beykal-
dc.contributor.authorÖren Çağdaş, Nuran-
dc.date.accessioned2019-09-02T08:19:47Z
dc.date.available2019-09-02T08:19:47Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25748-
dc.description.abstractDünyanın ekolojik dengesini sağlamak ve daha sağlıklı ürünler kullanmak ve doğa dostu olarak sanat eğitiminde sürdürülebilirlik sağlayabilmek için ecoprint çalışmaları hayatımızda olmalıdır. Bu yüzden, sürdürülebilir gelecek için güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde ecoprint çalışmalarının sanat eğitimi alan öğrenciler için gerekliliği ve tanıtılması büyük önem taşımaktadır.Bu çalışma, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri ile görsel sanatlar eğitiminde sürdürülebilirlik bağlamında, ecoprint tekniğinin gerekliliğini ve uygulanabilirliğini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sürdürülebilirlik bağlamında ecoprint çalışmaları değerlendirilmiş, öğretmen adaylarına katkısı araştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu çalışma Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı 3. ve 4. sınıflar arasından özgün baskı dersi almış olan gönüllü sekiz öğrenci ile yürütülmüştür.Araştırmanın modeli, “durum çalışması” dır. Araştırma verileri yapılan görüşmeler, uygulama, gözlem ve dokümanlardan elde edilmiştir. Veri analizinde araştırmacının ve iki alan uzmanın görüşlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, ecoprintin dünyada yeni uygulanmaya başlanılan bir teknik olmasından kaynaklı, yeterli bilgi ve araştırmalarının bulunmadığı tespit edilmiştir. Ecoprint konusunun öğretim programında yer almayışının yanı sıra, öğrencilerin sürdürülebilirlik farkındalıklarının yeteri kadar oluşmadığı ortaya çıkmıştır. Gelişen ve değişen dünyada, sanat anlayışı da farklılık göstermeye başlamıştır, bu bağlamda sürdürülebilir bir dünya için sanat anlayışımızı da bu yönde değiştirmek durumundayız. Bu nedenle sanat eğitimi programlarında ecoprint tekniğine yer verilmesi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn order to ensure the ecological balance of the world and to use more healthy products to provide sustainability in art education as nature-friendly, ecoprint studies should be in our lives.Therefore it would be important for the future of sustainable to give education for the art students for the necessity and introduction of ecoprint studies. This study, has been evaluated the effects and applicability of the ecoprint technique for students in workshop class in art education department of Pamukkale University. In the context of sustainability, ecoprit studies were evaluated and their contribution to prospective to the teachers was investigated. This study using qualitative research method, has been carried out with eight volunteer students, who was in eco printing workshop classes in the third and fourth grade in art education. The mode of the research is “Case Study”. The resarch data has been collected by observations, interviews and documents. In the data analysis were used the views of the researcher and opinion of the two experts. As a result of the research, ecoprinting is a technique that has been started to be applied in the world and it is observed that the existing art education in general is not sufficient in ecoprit technique and applications since it has not enough knowledge and research and therefore it is not included in the scope of art education. In addition to not being included in the curriculum of Ecoprint, students awareness of sustainability is not enough. In the developing and changing world, the concept of art has started to show a difference, in this context, we have to change our understanding of art for a sustainable world. Therefore it has been suggested to include ecoprint technique in art education programs.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEcoprint,en_US
dc.subjectsürdürülebilirlik,en_US
dc.subjectekoloji,en_US
dc.subjectbaskı,en_US
dc.subjectsanat eğitimien_US
dc.subjectsustainability,en_US
dc.subjectecology,en_US
dc.subjectprinting,en_US
dc.subjectart education,en_US
dc.titleGörsel sanatlar eğitiminde sürdürülebilirlik bağlamında ecoprınt çalışmalarının değerlendirilmesi (Pamukkale Üniversitesi örnekleminde)en_US
dc.title.alternativeEvaluation of Ecoprint Studies in the Context of Sustainability in Visual Arts Education (In Pamukkale University Example)en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid46066-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid569141en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nuran Çağdaş Ören.pdf7.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

188
checked on Aug 9, 2024

Download(s)

734
checked on Aug 9, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.