Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuru, Sibel-
dc.date.accessioned2019-09-05T10:37:21Z-
dc.date.available2019-09-05T10:37:21Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationDURU SIBEL,ÇÖGMEN SUNA (2017). Ilkokul Ortaokul Ögrencileri ve Velilerin Ev Ödevlerine Yönelik Görüsleri. Ilkögretim Online, 16(1), 354-365., Doi: 10.17051/io.2017.76577, (Kontrol No: 3118918)en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25799-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/io.2017.76577-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ve velilerinin ev ödevleri ile ilgili görüşlerini ve veli görüşlerine göre ev ödevleri ile ilgili karşılaşılan sorunları incelemektir. Bu çerçevede öğrencilere ve velilere ev ödevleri ile ilgili soruların yöneltildiği soru formları dağıtılmış ve veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz yarı yılı döneminde Denizli il merkezindeki ilk ve ortaokullarda öğrenim gören toplam 621 ilkokul ve ortaokul öğrencisi ile onların velileri (N=279) oluşturmaktadır. Sonuçlar hem ilkokul hem de ortaokul öğrencilerinin hoşlandıkları ev ödevi türünün etkinlik temelli (proje, tasarım..vb.) ödevler olduğunu, çok zaman alan, yazı yazma ve okuma gibi ödevlerden hoşlanmadığını göstermektedir. İlkokul öğrencileri en çok matematik dersi ödevini yapmaktan hoşlanırken, ortaokul öğrencileri fen ve teknoloji dersinin ödevlerinden hoşlandıklarını ifade etmişlerdir. Öğrenciler hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları ödevleri duygusal nedenlere (sevme/sevmeme, sıkıcı/eğlenceli, öğretmen ile ilgili duygular, kendini yeterli/yetersiz hissetme) bağlamayı tercih etmiştir. Velilere göre ödevlerin verilme amacı tekrar ve pratiktir. Veliler ilkokul öğrencileri açısından en sık karşılaştıkları sorunu öğrencinin ödevi yapmak istememesi olarak ifade ederken, ortaokul öğrencileri açısından en sık karşılaşılan sorun verilen ödevin öğrenciler tarafından anlaşılamaması olmuştur. Bulgular ilgili alan yazın ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherElementary Education Onlineen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecthomeworken_US
dc.subjectelementary studentsen_US
dc.titleİlkokul ortaokul öğrencileri ve velilerin ev ödevlerine yönelik görüşlerien_US
dc.title.alternativeViews of Primary and Secondary School Students and Their Parents on Homeworken_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage354en_US
dc.identifier.endpage365en_US
dc.identifier.doi10.17051/io.2017.76577-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85009136802en_US
dc.identifier.trdizinid280957en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A.1.pdf854.51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.