Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25805
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuru, Sibel-
dc.contributor.authorÇöğmen, Suna-
dc.date.accessioned2019-09-06T06:06:34Z-
dc.date.available2019-09-06T06:06:34Z-
dc.date.issued2016-03-03-
dc.identifier.citationDURU SIBEL,ÇÖGMEN SUNA (2016). Ev Ödevleri Motivasyon Ölçeginin Geçerlik ve Güvenirlik Çalısması. Turkih Studies, 11(3), 1049-1064., Doi: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25805-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Katz, Kaplan ve Buzukashvily (2011) tarafından öz belirleme kuramına dayalı olarak geliştirilen Ev Ödevleri Motivasyon Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Orijinal ölçek 2 faktörlü 19 maddeden oluşan dörtlü likert tipli bir ölçektir. Ölçeğin uyarlama çalışması için öncelikle ölçeği geliştiren bilim insanlarından izin alınmış, daha sonra orijinal ölçek iki araştırmacı tarafından Türkçe’ye çevrilmiş ve İngilizce öğretmenliği bölümünde görev yapan bir öğretim üyesine Türkçe’den İngilizce‘ye tekrar çevirttirilerek maddelerin anlam bütünlüğüne bakılmıştır. Türkçeye anlam çevirisi yapılan ölçek Rehberlik ve Psikolojik Danışma anabilim dalından iki öğretim üyesinin görüşü alınarak 17 maddeye indirilmiş, ikinci ve üçüncü sınıflar için 3’lü likert, dördüncü sınıf ve ortaokul öğrencileri için 4’ likert tipi olarak düzenlenmiştir. Ölçeğin Türkçe formu 194 ikinci ve üçüncü sınıf, 427 dördüncü sınıf ve ortaokul öğrencisi olmak üzere toplam 621 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliği faktör analiziyle yapılmıştır. Faktör analizi sonucu ilkokul alt sınıflar için ölçek 13 maddeden, ortaokul öğrencileri ve dördüncü sınıflar için 15 maddeden oluşmasına karar verilmiştir. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemek için her iki grup için ayrı ayrı yapılan güvenirlik analizleri sonucunda Cronbach Alpha güvenirlik katsayılarının yeterli olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan analizlerin sonuçlarına göre Türkçe ’ye uyarlanan ölçek, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik motivasyonlarını belirlemede geçerli ve güvenilir bir ölçektir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to adapt the Motivation for Homework Scale developed by Katz, Kaplan and Buzukashvily (2011) based on self-determination theory. The original scale consists of 19 items with two factors related to control and autonomy reasons of motivation. Each item is followed by a three point Likert-type scale for second and third graders, and a four point Likert-type scale for fourth garde and secondary school students. After translation to Turkish and the view of two experts from Guidance and Psychological Counseling department, the 17 items-scale was used for the study. Turkish form of the scale was distributed to 194 first and second graders and 427 fourth grade and secondary school students. Factor analysis was used for the structure validity of the scale. According to the factor analysis, 13 items of the scale were proper to use for the lower primary students and 15 items for upper elementary education students. Cronbach Alpha reliability coefficient was calculated separately for two groups and internal consistency of the scales was sufficient. Results showed that Turkish version of the Motivation for Homework Scale is suitable to determine elementary students’ motivation for homework.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherTurkih Studiesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEv ödevleri motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe psychometric properties of homework motivation scale: a study of reliability and validityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1049en_US
dc.identifier.endpage1064en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid283559en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A.3.pdf648.14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on May 27, 2024

Download(s)

64
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.