Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25806
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuru, Sibel-
dc.date.accessioned2019-09-06T06:13:33Z-
dc.date.available2019-09-06T06:13:33Z-
dc.date.issued2014-07-
dc.identifier.citationDURU SIBEL (2014). Yapılandırmacı ve Geleneksel Ögrenme Ortamlarının Ögretmen Adaylarının Egitim Inançları Üzerine Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 2(36), 15-28., Doi: 10.9779/PUJE599en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25806-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/PUJE599-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yapılandırmacı ve geleneksel öğrenme ortamlarının üniversite birinci sınıf öğretmen adaylarının öğrenme-öğretme inançları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde birinci yarıyılda Eğitim Bilimine Giriş dersini alan ve farklı alanlarda öğrenim gören toplam 130 öğrenci katılmıştır. Araştırma için öntest-sontest yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Geleneksel öğretim stratejilerinin kullanıldığı sınıflar kontrol grubu ve yapılandırmacı stratejilerin kullanıldığı sınıflar ise deney grubu olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Öğretmen İnançları Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular geleneksel öğrenme ortamlarının öğretmen adaylarının geleneksel ve yapılandırmacı inançları üzerinde bir etkisinin bulunmadığını, yapılandırmacı öğrenme ortamının öğrencilerin geleneksel inançları üzerinde etkisi olduğunu göstermiştir. Araştırmada elde edilen bulgular eğitimciler açısından tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of constructivist and traditional learning environments on student teachers’ learning and teaching beliefs. One hundred thirty student teachers who had taken Introduction to Educational Science course participated in this study at the first semester of their teacher educational program. The study employs quasi-experimental pre-post test with a control group research design. The control group is designated for classes in which traditional teaching strategies are performed, and the treatment group is designated for classes in which constructivist teaching practices are performed. Teacher Belief Survey was used to collect data. The findings show that traditional learning environment did not have any effect on student teachers’ both traditional and constructivist beliefs; while constructivist learning environment had an effect on student teachers’ traditional beliefs. Discussion of the findings, implications and limitation of the study are presented.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectconstructivismen_US
dc.subjectteachers’ beliefsen_US
dc.subjectlearning environmenten_US
dc.titleYapılandırmacı ve geleneksel öğrenme ortamlarının öğretmen adaylarının eğitim inançları üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of constructivist and traditional learning environment on student teachers’ educational beliefsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.doi10.9779/PUJE599-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid205218en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A.6.pdf103.88 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

518
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

400
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.