Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25808
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuru, Sibel-
dc.contributor.authorDuru, erdinç-
dc.contributor.authorBalkıs, Murat-
dc.date.accessioned2019-09-06T08:32:54Z
dc.date.available2019-09-06T08:32:54Z
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationDURU ERDINÇ,DURU SIBEL,BALKIS MURAT (2014). Analysis of relationship among burout akademic achivement and self regulation. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(4), 1263- 1284., Doi: 10.12738/estp.2014.4.2050en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25808-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12738/estp.2014.4.2050-
dc.description.abstractThis study examined the relationships among burnout, academic achievement, and self-regulation with two structural models. The participants were 383 undergraduates with different majors in a university in the western part of Turkey. The results showed that academic achievement was negatively associated with three dimensions of burnout and was positively associated with self-regulation. The results also confirmed that cynicism fully mediated the effect of emotional exhaustion on academic achievement and reduced academic efficacy; academic achievement partially mediated the effect of cynicism on reduced academic efficacy. In addition, analysis revealed that self-regulation partially mediated the effect of emotional exhaustion on cynicism and fully mediated reduced academic efficacy and academic achievement. These findings suggest that self-regulation skills had mediating role relationship between burnout and academic achievement. Implications of these findings are discussed in detail.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; tükenmişlik, akademik başarı ve öz düzenleme arasındaki ilişkileri yapısal iki model üzerinden incelemektir. Birinci modelde; duygusal tükenmişliğin, duyarsızlaşmanın ve akademik başarının düşük akademik yeterlikle ilişkisi, ikinci modelde ise modele öz düzenleme eklenerek değişkenlerin birbirleriyle ilişkisi test edilecektir. Araştırmaya, Pamukkale Üniversite’nin farklı bölümlerinden, yaşları 18 ile 24 arasında değişen 383 üniversite öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Maslach Tükenmişlik Ölçeği Öğrenci Versiyonu, Öz Düzenleme Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Sonuçlar akademik başarının tükenmişlikle olumsuz, öz düzenlemeyle olumlu yönde ilişkili olduğunu göstermektedir. Analiz sonuçlarına göre, duyarsızlaşma duygusal tükenmişlik-akademik başarı ve duygusal tükenmişlik-düşük akademik yeterlik ilişkisinde tam; akademik başarı ise duyarsızlaşma-düşük akademik yeterlik ilişkisinde kısmi aracılık rolleri üstlenmektedir. Analiz sonuçları ayrıca, öz düzenlemenin tükenmişlik-akademik başarı ilişkisinde hem doğrudan hem dolaylı rolleri olduğunu göstermektedir. Sonuçlara göre, öz düzenleme duyarsızlaşma-duygusal tükenmişlik ilişkisinde tam, azalmış akademik yeterlik-akademik başarı arasındaki ilişkide ise kısmi aracılık rolleri üstlenmektedir. Bulgular alan yazınıyla ilişkisi çerçevesinde tartışılmış, araştırmacı ve uygulamacılara öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • Educational Sciences: Theory & Practiceen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectburnouten_US
dc.subjectself regulationen_US
dc.titleAnalysis of relationship among burout akademic achivement and self regulationen_US
dc.title.alternativeTükenmişlik, akademik başarı ve öz düzenleme arasındaki i·lişkilerin analizien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1263en_US
dc.identifier.endpage1284en_US
dc.identifier.doi10.12738/estp.2014.4.2050-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1en-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A.5.pdf692.51 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

666
checked on May 6, 2024

Download(s)

800
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.