Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorToy, Süleyman-
dc.contributor.authorDuru, Sibel-
dc.date.accessioned2019-09-09T05:49:39Z-
dc.date.available2019-09-09T05:49:39Z-
dc.date.issued2016-04-26-
dc.identifier.citationToy Süleyman Nazif,DURU SIBEL (2016). Sınıf Ögretmenlerinin Ögretmen Öz Yeterlikleri Ile Kaynastırma Egitimine Iliskin Yeterlik Inançlarının Karsılastırılması. Ege Egitim Dergisi, 17(1), 146- 173., Doi: 10.12984/eed.00332en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25831-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12984/eed.00332-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin mesleki öz yeterlik inançları ile kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlik inançlarının belli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin saptanması ve arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Nicel yöntemlerin kullanıldığı araştırmaya 340 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak, Tschannen-Moran ve Woolfolk Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından uyarlanan “Öğretmen Öz yeterlik Ölçeği ”ile Hollender (2011) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Meral ve Bilgiç (2012) tarafından uyarlanan "Kaynaştırmada Öğretmen Yeterliği Ölçeği " kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, sınıf öğretmenlerinin genel öz yeterlik inançlarının oldukça yeterli düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin öğretmen öz yeterlik inançlarının; cinsiyet ve mesleki kıdemlerine göre farklılaştığı, bunun yanında öğrenim durumu, öğrenci sayısı, kaynaştırma öğrencisinin varlığı ve özel eğitimle kurs, seminer, ders vb. alma durumuna göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırmada sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlik inançlarının; yapabilirim düzeyinde olduğu, cinsiyet, mesleki kıdem ve özel eğitimle kurs, seminer, ders vb. alma değişkenlerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin mesleki öz yeterlikleri ve alt boyutları ile kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlik inançları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectöz yeterliliken_US
dc.subjectkaynaştırmaen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öğretmen öz yeterlikleri Ile kaynaştırma eğitimine ilişkin yeterlik inançlarının karşılaştırılması [Article]en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage146en_US
dc.identifier.endpage173en_US
dc.identifier.doi10.12984/eed.00332-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid215195en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
D.1.pdf154.33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.