Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25832
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBalkıs, Murat-
dc.contributor.authorDuru, Erdinç-
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.contributor.authorDuru, Sibel-
dc.date.accessioned2019-09-09T05:52:25Z-
dc.date.available2019-09-09T05:52:25Z-
dc.date.issued2011-01-
dc.identifier.citationBALKIS MURAT,DURU ERDINÇ,BULUS MUSTAFA,DURU SIBEL (2011). Tükenmisligin Ögretmen Adayları Arasındaki Yaygınlıgı Demografik Degiskenler ve Akademik Basarı ile Iliskisi. Pamukkale Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergis, 29, 151-165.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25832-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tükenmişliğin, öğretmen adayları arasındaki yaygınlığı ile demografik özellikler ve akademik başarı ilişkisini incelemektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı alanlarda öğrenim gören yaşları 18 ile 24 arasında değişen toplam 487 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Maslach Tükenmişlik Ölçeği Öğrenci Versiyonu ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Analizler, öğretmen adaylarının % 17’ sinin yüksek düzeyde tükenmişlik yaşadığını göstermiştir. Analiz sonuçları ayrıca tükenmişliğin; cinsiyet, öğrenim görülen sınıf düzeyine göre farklılaştığını ve tükenmişliğin akademik başarı ile anlamlı düzeyde negatif ilişkili olduğunu göstermiştir. Araştırmada elde edilen bulgular eğitsel doğurguları dikkate alınarak eğitimciler ve psikolojik danışmanlar açısından ele alınıp tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the prevalence of burnout among prospective teachers, and its relationship with demographics variables and academic achievement. The participants were 487 students who were studying in different major fields at the Faculty of Education in Pamukkale University. The age range varied from 18 to 24. In this study, Maslach Burnout Inventory Student Version and Personal Information Form were used to gather data. The analysis showed that 17% of prospective teachers have experienced burnout at a high level. Other findings indicated that burnout significantly differed by gender and grade level and was negatively related to academic achievement. Implications of the findings are discussed and some suggestions are made for the educator and counselors.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPAU Egitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecttükenmişliken_US
dc.subjectakademik başarıen_US
dc.titleTükenmişliğin öğretmen adayları arasındaki yaygınlığı, demografik değişkenler ve akademik başarı ile i·lişkisien_US
dc.title.alternativeThe Prevalence of Burnout among Prospective Teachers, It's Relation with Demographic Variables and Academic Achievementen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.startpage151en_US
dc.identifier.endpage165en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosWOS:000440160400012en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
D.2.pdf836.25 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

10
checked on Jul 2, 2024

Page view(s)

40
checked on May 27, 2024

Download(s)

18
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.