Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25834
Title: Üniversite ögrencilerinde akademik erteleme eğiliminin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Authors: Balkıs, Murat
Duru, Erdinç
Buluş, Mustafa
Duru, Sibel
Keywords: akademik erteleme eğilimi
Publisher: Ege Eğitim Dergisi
Source: BALKIS MURAT,DURU ERDINÇ,BULUS MUSTAFA,DURU SIBEL (2006). Üniversite Ögrencilerinde Akademik Erteleme Egiliminin Çesitli Degiskenler Açısından Incelenmesi. Ege Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 57-73.,
Abstract: motivasyon, zaman yönetimi, çalışmaya ve öğrenmeye yönelik olumsuz tutum, konsantre olma güçlüğü, akademik başarı ve cinsiyet ile ilişkisini incelemektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim gören, yaşları 19 ile 25 arasında değişen 154 ‘ü kız ve 84’ ü erkek olmak üzere 238 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Aitken Erteleme Eğilimi Ölçeği ile Öğrenme ve Çalışma Stratejileri Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizlerde, akademik erteleme davranışı ile çalışma ve öğrenmeye yönelik olumsuz tutum, etkili olmayan zaman yönetimi, konsantrasyon güçlüğü arasında anlamlı düzeyde pozitif; motivasyon ve akademik başarı arasında anlamlı düzeyde negatif ilişkilerin olduğu görülmüştür. Yapılan çoklu regresyon analizinde ise motivasyon ve olumsuz zaman yönetiminin akademik erteleme eğilimini anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Bulgular ayrıca, akademik erteleme eğiliminin cinsiyet değişkenine göre farklılaştığını, kız öğrencilerin akademik erteleme eğilimi düzeylerinin erkek öğrencilerinkinden daha düşük olduğunu göstermiştir. Sonuçlar, eğitimciler ve psikolojik danışmanlar açısından ele alınıp tartışılmış, bulgular doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to investigate relations between university students’ academic procrastination, motivation, ineffective time management, inability to concentration, negative attitude towards study and learning, academic achievement, and gender. The sample of the study consists of 238 students (154 female and 84 male) studying in the different major fields at Pamukkale University. Age range varied from 19 to 25. Aitken Procrastination Inventory and Learning and Study Strategies Inventory were used to gather data. Results showed that academic procrastination was positively related with poor time management skills, inability to concentration, and negative attitude towards study and learning, while was negatively related with motivation, and academic achievement. Results of multiple regression analyses showed that academic procrastination was predicted by motivation and poor time management skills. Another finding of this study showed that academic procrastination differed according to gender. Implications of these findings were discussed for educators, psychological counselors, and some suggestions were presented in light of findings.
URI: https://hdl.handle.net/11499/25834
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
D.4.pdf256.01 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,242
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

964
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.