Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25901
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayat, Nihat-
dc.contributor.authorÇetinkaya, Gökhan-
dc.contributor.editorGökhan Çetinkaya-
dc.date.accessioned2019-09-10T10:49:03Z
dc.date.available2019-09-10T10:49:03Z
dc.date.issued2018-09-01-
dc.identifier.citationBayat, N. ve Çetinkaya, G.(2018). Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Tercihleri. İlköğretim Online, 17(2), 984-1001., Doi: doi 10.17051/ilkonline.2018.419349en_US
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25901-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419349-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okumaya yönelik düşüncelerini, algılarını ve okumayı gerçekleştirme biçimlerini belirlemektir. Betimsel nitelikli araştırmanın katılımcılarını üç farklı ilde öğrenimlerini sürdüren 529 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri 10 maddeden oluşan bir sormacayla toplanmıştır. Okumaya ilişkin alışkanlıkları, uygulamaları ve tutumları yansıtan sormacaya verilen yanıtların yüzde ve frekansları belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, katılımcıların %60,1'inin okumaktan çok fazla haz aldığı, %46'3'ünün hemen hemen her gün kitap okuduğu, %57,1'inin yeteri kadar okuduğunu düşündüğü saptanmıştır. Öte yandan, katılımcılar okumaya yönelik olumlu tutum bildiren ifadelere yüksek, olumsuz ifadelere ise düşük katılım bildirmişlerdir. Okuma araçları bakımından katılımcıların çoğunlukla fıkra, dergi ve öykü okuduğu, yazınsal türler açısından macera tercih ettikleri saptanmıştır. Okumanın tercih edildiği yerler bakımından katılımcıların çoğu evde yatak odasını, okulda sınıfı ve kamusal alanda ise seyahat ortamlarını okuma alanı olarak görmüştür. Katılımcılar okuma nedeni bakımından çoğunlukla okumanın huzur verici olduğunu düşünmektedir. Son olarak katılımcılar daha çok öğretmenleriyle okumakta ve okuma deneyimleri sonucunda edindiklerini de genellikle arkadaşlarıyla paylaşmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİlköğretim Onlineen_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Onlineen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuma kültürü, okuryazarlık, okuma alışkanlığı, okuma tercihlerien_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve tercihlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage984en_US
dc.identifier.endpage1001en_US
dc.authorid0000-0001-7676-6852-
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2018.419349-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85047472769en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ortaokul_Ogrencilerinin_Okuma_Aliskanlik.pdf667.61 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

SCOPUSTM   
Citations

2
checked on Nov 16, 2024

Page view(s)

600
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

790
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.