Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/25901
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bayat, Nihat | - |
dc.contributor.author | Çetinkaya, Gökhan | - |
dc.contributor.editor | Gökhan Çetinkaya | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-10T10:49:03Z | |
dc.date.available | 2019-09-10T10:49:03Z | |
dc.date.issued | 2018-09-01 | - |
dc.identifier.citation | Bayat, N. ve Çetinkaya, G.(2018). Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Tercihleri. İlköğretim Online, 17(2), 984-1001., Doi: doi 10.17051/ilkonline.2018.419349 | en_US |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/25901 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.419349 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okumaya yönelik düşüncelerini, algılarını ve okumayı gerçekleştirme biçimlerini belirlemektir. Betimsel nitelikli araştırmanın katılımcılarını üç farklı ilde öğrenimlerini sürdüren 529 ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri 10 maddeden oluşan bir sormacayla toplanmıştır. Okumaya ilişkin alışkanlıkları, uygulamaları ve tutumları yansıtan sormacaya verilen yanıtların yüzde ve frekansları belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, katılımcıların %60,1'inin okumaktan çok fazla haz aldığı, %46'3'ünün hemen hemen her gün kitap okuduğu, %57,1'inin yeteri kadar okuduğunu düşündüğü saptanmıştır. Öte yandan, katılımcılar okumaya yönelik olumlu tutum bildiren ifadelere yüksek, olumsuz ifadelere ise düşük katılım bildirmişlerdir. Okuma araçları bakımından katılımcıların çoğunlukla fıkra, dergi ve öykü okuduğu, yazınsal türler açısından macera tercih ettikleri saptanmıştır. Okumanın tercih edildiği yerler bakımından katılımcıların çoğu evde yatak odasını, okulda sınıfı ve kamusal alanda ise seyahat ortamlarını okuma alanı olarak görmüştür. Katılımcılar okuma nedeni bakımından çoğunlukla okumanın huzur verici olduğunu düşünmektedir. Son olarak katılımcılar daha çok öğretmenleriyle okumakta ve okuma deneyimleri sonucunda edindiklerini de genellikle arkadaşlarıyla paylaşmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | İlköğretim Online | en_US |
dc.relation.ispartof | İlköğretim Online | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okuma kültürü, okuryazarlık, okuma alışkanlığı, okuma tercihleri | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve tercihleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 984 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1001 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7676-6852 | - |
dc.identifier.doi | 10.17051/ilkonline.2018.419349 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85047472769 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ortaokul_Ogrencilerinin_Okuma_Aliskanlik.pdf | 667.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
2
checked on Nov 16, 2024
Page view(s)
600
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
790
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.