Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/25902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAslandağ, Buket-
dc.contributor.authorÇetinkaya, Gökhan-
dc.contributor.editorGökhan Çetinkaya-
dc.date.accessioned2019-09-10T10:51:37Z-
dc.date.available2019-09-10T10:51:37Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationAslandağ, B. ve Çetinkaya, G. (2019). Örgütleyici yapı iskelesi tekniğinin öğretmen adaylarının not alma becerilerine ve akademik başarılarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 190-210.en_US
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/25902-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/PUJE.2018.229-
dc.description.abstractNot alma, öğrenme-öğretme sürecinde öğrenenin dikkatini öğrenilecek konuya vermesini sağlayan, etkili dinleme becerisi geliştirmesine yardımcı olan ve öğrenmenin niteliğini artıran bir eylemdir. Eş zamanlı olarak öğrenenlerin farklı duyularını kullanmalarına olanak tanıyan not alma eylemi etkin bir öğrenme faaliyetinin gerçekleşmesinde önemli bir değişkendir. Not alma sürecinde öğrenenlerin, sürece uyum sağlamakta, öğretmenlerin hızlarına yetişmede veya hazır bulunuşluklarının düşük olduğu durumlarda yeni öğrenme malzemesinin önemli bölümlerini ayırt etmekte sorun yaşamaları olasıdır. Örgütleyici yapı iskelesi not alma tekniği, öğrenenlere anlamlı ve düzenli not almaya ilişkin kolaylık sağlayan bir teknik olarak bazı eğitimciler tarafından tercih edilmektedir. Bu bağlamda, karma nitelikli bu araştırmada katılımcıların not alma biçimleri ile performansları arasındaki ilişkinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesindeki RPD Anabilim Dalı öğrencileri oluşturmaktadır. 60 öğrencinin yer aldığı araştırmada deney grubunda örgütleyici yapı iskelesi not alma tekniği uygulanırken, kontrol grubu deney sürecinde not alma konusunda kendi tercihlerine bırakılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda deney grubundaki katılımcıların örgütleyici yapı iskelesi not alma puanları ile konu alanı performans puanları arasında pozitif yönde kuvvetli bir ilişki olduğu görülmüştür. Yapılan yarıyapılandırılmış görüşmeler neticesinde örgütleyici yapı iskelesi not alma tekniğinin katılımcılara konunun bütününe hakim olabilme, ön bilgilerle ilişkilendirebilme, öğretim elemanının hızına uyum sağlayabilme, anlaşılır ve rasyonel not tutabilme gibi üstünlükleri olduğunu ortaya konmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectyapı iskelesi, not alma, öğretmen adaylarıen_US
dc.titleÖrgütleyici yapı iskelesi tekniğinin öğretmen adaylarının not alma becerilerine ve akademik başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of organized scaffolding technique on note-taking skills and academic achievement of pre-service teachersen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume45en_US
dc.identifier.startpage190en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.authorid0000-0001-7676-6852-
dc.identifier.doi10.9779/PUJE.2018.229-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid388771en_US
dc.identifier.wosWOS:000458042300012en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Orgutleyici_Yapi_Iskelesi_Tekniginin_Ogr.pdf720.7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

WEB OF SCIENCETM
Citations

1
checked on Jul 1, 2024

Page view(s)

30
checked on May 27, 2024

Download(s)

12
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.