Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBahar, Ozan-
dc.contributor.authorYalçın, Mehmet-
dc.date.accessioned2019-09-19T06:02:00Z-
dc.date.available2019-09-19T06:02:00Z-
dc.date.issued2017-05-21-
dc.identifier.isbn978-605-83262-1-7-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26109-
dc.description.abstractKüreselleşme, teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin iletişim kanallarına etkisi, tüketici istek, arzu ve beklentilerinin değişmesi pazarlama anlayışında yeniliklerin getirilmesini gerekli kılmıştır. İnternet ve web siteleri ile birlikte gelişen elektronik pazarlama bu yeniliklerin başında gelmektedir. Dinamik yapısı ve sürekli etkileşimli iş anlayışına sahip seyahat acenteleri tüketicileri yakından takip etmek zorunda olduğu için bu yeniliklere ayak uydurmaya çalışmakta ve çeşitli hizmetlerini web ortamında sunulmasını desteklemektedir. Ancak iletişim hızının artması, internetin ve web sitelerinin her alanda rahatça kullanıma açılması rekabet edilebilirliği arttırmış ve elektronik ortamda pazarlama yapmayı daha zor hale getirmiştir. Dolayısıyla web sitelerin tasarımından sunumuna kadar tüketiciyi anlayan etkin ve verimli bir şekilde inşa edilmesi gerekmektedir. Bu kapsamda Türkiye’de yer alan 386 seyahat acentesinin web siteleri literatür taraması sonucunda ortaya çıkmış 6 ana ölçüt başlığı altında 47 bileşen ile içerik analizi ile betimsel tarama yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre seyahat acentelerine ait web sitelerinin çevrimiçi alışverişte yetersiz kaldığı, pazarlama faaliyetlerinden çok bilgilendirme fonksiyonu için kullanıldığı görülmektedir. Seyahat acentelerinin sanal ortamdaki vitrini olan web sitelerini günümüz tüketici ihtiyacına göre geliştirmek müşteri profili beraberinde çevrimiçi ticaret hacmini de arttırmaları gibi birçok fırsat sunabilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofINTERNATIONAL CONGRESS ON CULTURAL HERITAGE AND TOURISMen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Pazarlamasıen_US
dc.subjectSeyahat Acentelerien_US
dc.subjectWeb Sitelerien_US
dc.subjectTourism Marketingen_US
dc.subjectTravel Agenciesen_US
dc.subjectWeb Sitesen_US
dc.titleSeyahat acenteleri web sitelerinin değerlendirilmesi: içerik analizien_US
dc.title.alternativeEvaluation of travel agencies web sites: content analysen_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.identifier.startpage386en_US
dc.identifier.endpage399en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeConference Object-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept30.04. Travel-Tourism and Entertainment Services-
Appears in Collections:Denizli Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
_iccht 18KASIM-3 sb.pdf24.49 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

114
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.