Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26352
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYurdakal, Ibrahim Halil-
dc.date.accessioned2019-09-30T05:49:21Z
dc.date.available2019-09-30T05:49:21Z
dc.date.issued2019-08
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26352-
dc.description.abstractGörsel sanatlar dersi öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ses, resim vb. nesneler ile anlatmalarını sağlayan bir ders olmakla birlikte sanatsal bakış açısı kazandırması bakımından da önemlidir. Görsel sanatlar dersi ilkokul 1. sınıftan ortaokul 8. sınıfa kadar müfredatlarda yer alan bir ders olmakla birlikte, haftalık ders saati sadece birdir. Bireyin zihinsel, duyuşsal ve psiko-motor becerilerinin gelişiminde önem arz eden bir dersin haftalık ders saatinin haftada bir saat olması düşündürücüdür. Görsel sanatlar dersi programının en önemli noktalarından birisi de kazanımlardır. Öğrencin elde etmesi istenilen bilgi ve becerileri belirten kazanımların uygulanabilir olması programın etkililiği bakımından önemlidir. Bu kapsamda, bu araştırmada 2018 yılında güncellenen görsel sanatlar öğretim programında yer alan 1-4. sınıfların kazanımların uygulanabilirlik derecesi ölçülmüştür. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum deseni ile yapılandırılmıştır. Araştırmada 2018 görsel sanatlar dersi öğretim programında yer alan kazanımlar 10 görsel sanatlar öğretmeni, 10 sınıf öğretmeni ve 5 resim-iş öğretmenliği ABD da görev yapan akademisyen tarafından incelenmiştir. Araştırmada verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan “kazanım uygulanabilirlik çizelgesi” kullanılmıştır. Her bir kazanım için 20 öğretmen ve 5 akademisyenden görüş alınarak görüş birliği yüzdesi hesaplanmış ve kazanımların uygulanabilirlikleri % ile belirtilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre 1-4. sınıfların tamamında hazırlanan kazanımların büyük bir çoğunluğunun öğrenci düzeyine uygun olmadığı, özellikle soyut düşünme becerisi içeren kazanımların ilkokul 1-2. sınıflarda uygulanamayacağı, 4. sınıf kazanımlarının diğer sınıflara göre öğrenci düzeyine daha uygun olduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMEBen_US
dc.relation.ispartofMİLLÎ EĞİTİM DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanat eğitimi, görsel sanatlar, öğretim programı, ilkokultr_TR
dc.title2018 görsel sanatlar öğretim programındaki kazanımların uygulanabilirliğinin incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.issue223en_US
dc.identifier.startpage231en_US
dc.identifier.endpage243en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
local.message.claim2023-07-10T18:39:55.103+0300|||rp01021|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None*
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

394
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.