Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26454
Title: Lisansüstü eğitim alan öğretmenlere ilişkin yönetici tutumları
Other Titles: General managers' perceptions and evaluations of teachers who are making master or doctoraite
Authors: Tahmaz Akay, Serçin
Advisors: Tanrıöğen, Zeynep Meral
Keywords: Administrator
Teacher
Master
Doctorate
Postgraduate education
Yönetici
Öğretmen
Yüksek lisans
Doktora
Lisansüstü eğitim
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Öğretmenlerin kendilerini geliştirebilmek amacı ile lisansüstü eğitim almaları, yöneticilerin lisansüstü eğitim alan veya almakta olan öğretmenlere bakış açısı ile de ilintilidir. Bu çalışmada yöneticilerin, lisansüstü eğitim gören ve görmekte olan öğretmenlere ilişkin tutumlarının ne düzeyde olduğunu saptamak amaçlanmıştır. Bu araştırmanın yöntemi nicel araştırma modellerinden genel tarama modelidir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Antalya ili merkez ilçede görev yapan 1003 okul müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 229 okul müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından 20 soruluk iki boyutlu Lisansüstü Tutum Ölçeği (LTÖ) geliştirilmiş, araştırma verileri bu ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre okul müdür ve müdür yardımcılarının genel olarak yüksek lisans ve doktora yapan öğretmenler ile ilgili olumlu düşüncelere ve değerlendirmelere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Okul müdürlerinin Yüksek Lisans/Doktora Yapan Öğretmenlere Yönelik Destekleyici Tutum düzeylerinin %76,85, Çekimser Tutum düzeyleri %53,46 olarak belirlenmiştir. Mesleki çalışma süresi, görevi ve yaşı farklı yöneticiler arasında Yüksek Lisans/Doktora Yapan Öğretmenlere Yönelik Tutum puanları bakımından istatistiksel anlamlı fark bulunmadığı görülmüştür. Lisans mezunlarının yüksek lisans/doktora yapan öğretmenlere yönelik çekimser tutum puanının daha yüksek olduğu, yani daha çekimser yaklaştıkları belirlenirken, destekleyici tutum puanları bakımından anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Kadın ve erkek yöneticiler arasında Yüksek Lisans/Doktora Yapan Öğretmenlere Yönelik Destekleyici ve Çekimser Tutum puanları bakımından istatistiksel anlamlı fark vardır. Kadın yöneticilerin, erkek yöneticilere göre destekleyici tutum puanı daha yüksekken, çekimser tutum puanının daha düşük olduğu yani kadın yöneticilerin yüksek lisans/doktora yapan öğretmenlere daha destekleyici ve daha az çekimser yaklaştıkları sonucuna varılmıştır. Alana göre destekleyici tutum puanları açısından anlamlı bir fark varken, çekimser tutum puanları açışımdan anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Alanı sınıf öğretmenliği olan yöneticiler, alanı fen bilimleri olan yöneticilere göre yüksek lisans/doktora yapan öğretmenlere yönelik daha destekleyici tutuma sahiptir. Alanı fen bilimleri öğretmenliği olan yöneticiler, diğer alanlardaki yöneticilere göre yüksek lisans/doktora yapan öğretmenlere yönelik daha destekleyici tutuma sahiptir.
Teachers' postgraduate education in order to improve themselves is also related to the point of view of the administrators to the teachers who are receiving or receiving graduate education. In this study, it is aimed to determine the perspectives of the administrators towards the teachers who are studying and studying at graduate level. The method of this research is the general screening model, one of the quantitative research models. The population of the research consists of 1003 school principals and assistant principals working in the central district of Antalya province in the 2017-2018 academic year.The sample of the study consisted of 229 school principals and principal successors determined by random sampling method. In order to collect data, the researcher developed a two-dimensional Graduate Attitude Scale (IQS) with 20 questions and the research data was collected through this scale. According to the findings of the study, it was found out that school principals and assistant principals had positive thoughts and evaluations about teachers who were doing graduate and doctoral studies in general. 76.85% of the supportive attitudes of the principals towards the Master / Doctorate Teachers and 53.46% of the abstaining attitudes were determined. It was observed that there was no statistically significant difference between the administrators who had different working time, duty and age in terms of Attitude Towards Master / Doctorate Teachers. It was observed that there was no significant difference in terms of supportive attitude scores when it was determined that the abstaining attitude score of the undergraduate graduates towards the master / doctorate teachers was higher. There is a statistically significant difference between the male and female administrators in terms of the Supporting and Abstaining Attitudes Towards Master / Doctorate Teachers. It was concluded that while female supporters had higher supportive attitude score than male administrators, abstaining attitude score was lower, that is, female administrators approached more supportive and less abstaining teachers than master / doctorate teachers. While there is a significant difference in terms of supportive attitude scores according to the field, there is no significant difference in terms of abstention attitude scores. Administrators with a field of classroom teaching have a more supportive attitude towards teachers who have a master's / doctoral degree than those with a field of science. Administrators in the field of science teaching have a more supportive attitude towards teachers doing graduate / doctoral studies than other administrators in other fields.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26454
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Serçin Akay Tahmaz .pdf2.05 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

756
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.