Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26462
Title: | Görsel sanatlar dersinde etkileşimli tahta ve dijital sanat ortamının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri (denizli ili örneği) | Other Titles: | Teachers’ opinion for using ınteractive whiteboards and digital art environment in visual art lessons (the case of Denizli) | Authors: | Asker, Mustafa | Advisors: | Mamur, Nuray | Keywords: | Görsel sanatlar eğitimi Bilgisayar destekli materyal Sanat eğitiminde dijital teknolojiler E içerik bileşeni Dijital sanat FATİH projesi Visual art education computer-based material Digital technologies in art education E-content compound İnteractive whiteboards Digital arts FATİH Project. |
Abstract: | Bu araştırmanın amacı, Görsel Sanatlar dersinde etkileşimli tahta ve dijital sanat ortamının kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırma betimsel nitelikte olup, tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Denizli il merkezindeki 104 görsel sanatlar öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan bir anket yoluyla toplanmış ve “betimsel analiz” yaklaşımı ile çözümlenmiştir. Bu doğrultuda öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanma süreleri MEB’e bağlı okullardaki etkileşimli tahtaların mevcut durumu, öğretmenlerin etkileşimli tahta üzerine almış oldukları eğitim ve öğretmenlerin il içi ve il dışı tayin durumlarına göre değişmektedir. Etkileşimli tahta üzerine yüz yüze ve uzaktan eğitim alan öğretmenler etkileşim tahta kullanabilme yeterliliklerini, yeterli düzeyde ve orta düzeyde olarak yansıtmışlardır. Hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin etkileşimli tahtaları ders esnasında daha verimli kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler sıklıkla, etkileşimli tahta kullanımını, akıllı telefon ve bilgisayarlar ile benzer özellikler göstermesi bakımından almış oldukları eğitimle beraber kolay ve hızlı öğrenilebilir olarak değerlendirmişlerdir. Öğretmenlerin çoğunun etkileşimli tahtalarda dijital sanat uygulamalarına ilişkin fikir sahibi olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler, dijital dünya bağlamında etkileşimli tahta üzerinden çevrimiçi sanatsal çalışma, sanatsal etkinlik ya da sergileme gerçekleştirmemektedir. Görsel Sanatlar dersinde etkileşimli tahta kullanımı öğretmen görüşleri doğrultusunda dersin verimini, motivasyonunu arttırarak dersi eğlenceli ve aktif kılmaktadır. Öğretmenlerin Görsel Sanatlar dersinde etkileşimli tahta kullanımı sırasında karşılaşmış oldukları sorunlar; istenilen her içeriğe ulaşamama, internet problemi, yazılımsal ve donanımsal konulardır. Öğretmenler Görsel Sanatlar dersinin içeriğini kapsayan bilgilerin bir havuzda toplanarak etkileşimli tahtalara uyarlanması gerektiğini, vii farklı alanlarda geliştirilmiş sanat içerikli, çizim, oyun, kültürel miras, sanal sergi gibi yazılım ve programların oluşturularak Görsel Sanatlar dersinin daha verimli ve kalıcı öğrenmeler sağlanabileceği inancındadır. The aim of this research is analysing teacher's opinions of using interactive whiteboards and digital art setting in visual art lessons. The research is descriptive and was formed using a survey model. Samples of this research are consist of 104 visual art teachers from Denizli city center. The research data is collected by survey included open ended questions and designed by researcher himself and analysed by using 'descriptive analyse' technique. Accordingly, time of using interactive whiteboards of teachers differs if schools have interactive whiteboards, the education teachers had for interactive white boards, and teachers’ replacement within and out of provience. Teachers who took face to face training or online training on interactive whiteboards reflected their ability to use interactive whiteboards as intermediate and advanced. It is concluded that teachers had in-service training are using interactive whiteboards more effectively. It is evaluated that teachers are easier and faster to learn using interactive boards because they have similar features with smart phones and computers. It is concluded that most of the teachers don't have ideas about using interactive whiteboards in digital art practices. Teachers can't do online art work, art activities or presentations on interactive white boards in digital world context. Using interactive whiteboards in visual arts lesson makes lesson fun and active and increases the efficiency of lesson and motivation according to teachers' opinions. The problems teachers encountered while using interactive whiteboards in visual arts are reaching desired content, internet problems, and hardware and software topics. Teachers believe that it is necessary to collect information’s which include visual art lesson contents in a pool and adapt it to interactive whiteboards, to make software’s and programmes ix included art based drawing, games, cultural heritages and online exhibition in different areas to make permanent learnings. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/26462 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mustafa Asker.pdf | 2.98 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
386
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
644
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.