Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26587
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÜnal, Nezla-
dc.date.accessioned2019-10-03T16:36:54Z-
dc.date.available2019-10-03T16:36:54Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26587-
dc.description.abstractGiysilerin yıkama ve bakım etiketleri, tüketicilere, giysilerin bakımı ve en iyi temizleme yöntemleri hakkında bilgi vermektedir. Bu etiketlerin üzerinde yer alan talimatlara uyulması, sürekli tekrarlanan temizleme işlemlerinden sonra da giysinin görünümünü ve konforunu korunmasını sağlamaktadır (Coats, 2017). Üretici açısından bakıldığında, giysilerde hatalı temizleme yöntemlerinden doğan hasarlar, şikayetlere, maliyetli müşteri iadelerine ve firmanın imajının zedelenmesine neden olabilmektedir. Ancak, açık ve net bir şekilde yazılmış olan yıkama ve bakım etiketleri, müşteri memnuniyetsizliğini önleyebilir. Tüketici açısından bakıldığında ise açık ve net bir şekilde yazılmış olan bir etiketler, temizlik kılavuzu görevi görerek, ürünün kullanım ömrünü uzatmaktadır (Coats, 2017). Bu konu ile ilgili yapılan çalışmalardan bazıları şöyle özetlenebilmektedir. Saydan vd. (2006), giysilerin bakım sembollerinin kadın tüketiciler tarafından algılanma durumunu, bilinirlik düzeyini ve ürünlerin bakım sürecinde bu sembollere uyulup uyulmadığını ve ortaya çıkan şikayetlerin bakım sürecine ilişkin bilgilenme gereksinimi ile ilişkisini incelemek üzerine bir araştırma yapmışlardır. Çalışmanın sonunda yıkama ve bakım sembollerinin kadın tüketiciler tarafından bilinme oranlarının düşük olduğu görülmüştür. Dal ve Özbek (2010), hazır giyim sanayinde bakım etiketlerinin önemi üzerine bir araştırma yapmışlardır. Çalışmanın sonunda, tüketicilerin kullanma talimatlarını yeterince bilmediklerini tespit etmişlerdir. Bu nedenle, önemli miktarda giysinin hatalı bakım nedeniyle zarar gördüğünü, giysilerin daha uzun süre ve konforlu bir şekilde kullanabilmesi için bakım talimatlarına uyulması gerektiğini vurgulamışlardır. Arpacı F. (2010), tüketicilerin kuru temizleme tüketim alışkanlıkları, bilgi ve değerlendirmelerini incelemek amacı ile bir araştırma yapmıştır. Çalışmanın sonunda tüketicilerin yarıdan fazlasının kuru temizleme hizmeti almakta olduğu görülmüştür. Bu çalışma kapsamında meslek yüksekokulu öğrencilerinin giysilerin yıkama ve bakım etiketleri ile ilgili görüşleri incelenmiş ve konu ile ilgili farkındalık yaratılması amaçlanmıştır. Materyal – Yöntem Araştırma kapsamında 2016-2017 öğretim yıllarında Pamukkale Üniversitesi Buldan Meslek Yüksekokulu’nda okuyan 291 öğrenci ile görüşülmüştür. Araştırmada, veri toplama yöntemlerinden bir tanesi olan yüz yüze anket yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 programında sistematik olarak girilerek analizen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofULUSLARARASI BİLİM VE EĞİTİM KONGRESİ International Congress on Science and Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYıkama ve bakım etiketleri, Giysi, Meslek yüksekokulu öğrencisi.en_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin giysilerin yıkama ve bakım etiketleri ile i?lgili görüşleri: Pamukkale Üniversitesi örneğien_US
dc.typeConference Objecten_US
dc.identifier.startpage440en_US
dc.identifier.endpage442en_US
dc.authorid0000000226893666-
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeConference Object-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept31.05. Design-
Appears in Collections:Buldan Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
yıkama talimatı.docx23.1 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.