Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26588
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ünal, Nezla | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-03T17:51:17Z | - |
dc.date.available | 2019-10-03T17:51:17Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/26588 | - |
dc.description.abstract | Tekstil, giyim ve moda tasarım kavramları insanların temel ihtiyaçlarına cevap verebilmeleri bakımından yaşantımızda önemli bir yere sahiptir. Değişiklik gereksinimi veya süslenme özentisiyle toplum yaşamına giren geçici yenilikler moda; tasarım yapan kimse ise moda tasarımcısı olarak tanımlanmaktadır. Moda tasarımcılığı insanlar tarafından büyük ilgi gören, dikkat çeken ve talep edilen bir meslektir. Nitelikli bir moda tasarımcısı olmak yeteneğin yanı sıra iyi bir eğitim almak ile sağlanabilir. Meslek Yüksekokulları (MYO), yüksek öğretimde ön lisans öğretimi veren kurumlardır. Öğrenciler meslek yüksekokullarından mezun olduktan sonra meslek elemanı unvanı alarak kamu ve özel sektörlerin ilgili alanlarında istihdam edilebilmektedirler. Mesleki eğitim, toplumsal hayatın her alanında ihtiyaç duyulan mesleklerde kalifiye teknik elemanlar yetiştirilmesi için gerekli bilgi, beceri, tavır ve meslek alışkanlıklarının verildiği eğitimdir.Bu okulların teknik programlarında verilen eğitim, günümüzdeki rekabet şartlarının artmasından dolayı giderek önem kazanmaktadır. Yükseköğretimdeki ön lisans tasarım bölümü, moda tasarımı programı eğitiminin amacı; yaratıcı, yenilikçi, günümüz moda akımları takip eden ve yönlendirilebilen, kişilerin giyim tarzlarını oluşturan ve üretim yapabilen bireyler yetiştirmektir. Bu çalışmanın amacı alanında uzman moda tasarımcılar yetiştirebilmek için eğitim veren üniversitelerin ön lisans programlarına yönelik örnek bir eğitim modeli oluşturmaktır. Bu doğrultuda, Türkiye’de ön lisans moda tasarımı eğitimi veren mevcut üniversitelerin moda tasarımı programlarına ait dersler ve içerikler incelenmiştir. Çalışmanın sonunda ideal bir örnek eğitim modeli önerilmiştir. Yapılan çalışmalar ışığında yetiştirilen ara eleman kadrosuyla moda tasarımı alanında önemli gelişmeler yaşanılacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi 1. Uluslararası Sanat Eğitimi Sempozyumu | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Moda Tasarımı, Tasarımcı, Mesleki Eğitim Modeli | en_US |
dc.title | Moda tasarımı programı ön lisans eğitimine yönelik örnek bir mesleki eğitim modeli | en_US |
dc.type | Conference Object | en_US |
dc.authorid | 0000000226893666 | - |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Conference Object | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 31.05. Design | - |
Appears in Collections: | Buldan Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Unal_Utkun_Örnek Eğitim Modeli 02.03.17.docx | 38.48 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
84
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.