Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26629
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Buluş, Mustafa | - |
dc.contributor.author | Atan, Abdullah | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-07T07:15:26Z | - |
dc.date.available | 2019-10-07T07:15:26Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/26629 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğretmen adaylarında ego durumlarının bağlanma stillerini yordama gücü incelenmiştir. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde farklı bölümlerde öğrenim gören 340 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Ego Durumları Ölçeği ile Bağlanma Tarzları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için Pearson korelasyon katsayısı ve basit çoklu (Linear) regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır. Korelasyon analizleri güvenli bağlanmanın yetişkin ve doğal çocuk ego durumları ile pozitif, asi çocuk ego durumu ile negatif; korkulu bağlanmanın altın ve asi çocuk ego durumları ile pozitif, koruyucu ebeveyn ego durumu ile negatif; saplantılı bağlanmanın doğal, altın ve asi çocuk ego durumları ile pozitif, yetişkin ego durumu ile negatif; kayıtsız bağlanmanın ise eleştirel ebeveyn, doğal, altın ve asi çocuk ego durumları ile pozitif, koruyucu ebeveyn ego durumu ile de negatif yönde ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca, regresyon analizleri yetişkin, doğal çocuk ve asi çocuk ego durumlarının güvenli bağlanmayı; altın çocuk ve asi çocuk ego durumlarının korkulu bağlanmayı; yetişkin, doğal çocuk ve altın çocuk ego durumlarının saplantılı bağlanmayı; koruyucu ebeveyn ve asi çocuk ego durumlarının ise kayıtsız bağlanmayı anlamlı derecede yordadığı görülmüştür. Çalışmada elde edilen bulgular eğitsel açıdan tartışılmış ve ilgililere önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ege Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ego durumları | en_US |
dc.subject | bağlanma stilleri | en_US |
dc.subject | öğretmen adayları | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarında ego durumlarının bağlanma stillerini yordama gücü | en_US |
dc.title.alternative | The predictive power of ego states on attachment styles in teacher candidates | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 36 | en_US |
dc.identifier.endpage | 61 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 215200 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ego durumlarının Bağlanma Tarzlarını yordama Gücü.pdf | 168.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
26
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.