Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26632
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtan, Abdullah-
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.date.accessioned2019-10-07T07:19:57Z-
dc.date.available2019-10-07T07:19:57Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26632-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.527205-
dc.description.abstractBu çalışmada, hazırlanan bir Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programı’nın eşlerin evlilik doyumuna etkisi incelenmiştir. Çalışmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmaya 24 çift katılmıştır. Deney grubunda 12 çift psikoeğitim programına alınmış ve program haftada bir gün olmak üzere toplam sekiz hafta planlanarak uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Etkili İletişim Becerileri ve Evlilik Yaşam Ölçekleri, verilerin analizinde ise Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi teknikleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; deney grubu eşlerinin evlilik doyumu test puanlarının uygulanan psikoeğitim programı sonrasında anlamlı düzeyde yükseldiği; kontrol grubu eşlerinin evlilik doyumu ön ve son test puanlarının sıra ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı; deney ve kontrol grubu eşlerinin evlilik doyumun son test puanları arasında deney grubunun puan ortalamasının kontrol grubundan anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmada, elde edilen bulgular eğitsel doğurguları ile birlikte tartışılmış ve ilgililere önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Onlineen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile iletişim becerileri psikoeğitim programıen_US
dc.subjectetkili iletişim becerilerien_US
dc.subjectevlilik doyumuen_US
dc.titleAile i?letişim becerileri psikoeğitim programının eşlerin evlilik doyumuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of family communication skills psycho-educational program on couples’ marital satisfactionen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage226en_US
dc.identifier.endpage240en_US
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2019.527205-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85062674419en_US
dc.identifier.trdizinid331409en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aile İletişim Becerileri Psikoeğitim Programının Eşlerin Evlilik Doyumuna Etkisi.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

SCOPUSTM   
Citations

4
checked on Oct 13, 2024

Page view(s)

382
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

656
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.