Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26634
Title: | Comparison of basic education reading and writing applications in Turkey and Britain | Other Titles: | Türkiye ve İngiltere temel eğitim ilkokuma-yazma uygulamalarının karşılaştırılması | Authors: | Yurdakal, İbrahim Halil | Keywords: | Temel eğitim, ilkokuma yazma, nitel araştırma. | Abstract: | 2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibari ile Milli Eğitim Bakanlığı uygulanmakta olan 8 yıllık zorunlu eğitim sistemini değiştirmiş ve “4+4+4” adı altında yeni bir sistemi uygulamaya koymuştur. Bu sistem ile ilköğretim, ilkokul ve ortaokul diye iki kısma ayrılmış ve İlköğretim Genel Müdürlüğü kaldırılarak yerini Temel Eğitim Genel Müdürlüğü almıştır. Eğitim sisteminin değişmesi ile birlikte birinci sınıfların okula başlama yaşları değişikliğe uğramış bununla birlikte 10 gün olan okula uyum süreci 12 haftaya çıkarılarak uyum ve okula hazırlık adını almıştır. Mevcut programların ve sistemlerin belirli aralıklarla değiştirilmesi bilgi çağında bir gereksinim haline gelmiştir. Bu bağlamda yurt dışında uygulanmakta olan program ve uygulamaların incelenmesi mevcut programların revize edilmesinde önem arz etmektedir. Nitel araştırma deseni kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırmada, İngiltere’de uygulanmakta olan ilkokuma yazma süreçleri kapsamında toplanan veriler gruplandırılmış ve sistemli bir şekilde sıralanarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Araştırmanın alana kuramsal katkı sağlamasının yanı sıra, Türkiye’de eğitim sistemine ilişkin karar | URI: | https://hdl.handle.net/11499/26634 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TAM METİN.pdf | 677.32 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
18
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.