Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26766
Title: 5. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Isparta ili örneği)
Other Titles: Social studies teachers' views on the social studies curriculum of the 5th grade (Isparta province case)
Authors: Pekuslu, Mehmet Niyazi
Advisors: Aydın, Mithat
Keywords: Sosyal Bilgiler
Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı
Öğretmen Görüşleri
Program Değerlendirme
Social Studies
Social Studies Curriculum
Teacher Opinions
Program Evaluation
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, 2017-2018 eğitim- öğretim yılında uygulanmaya başlanan 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programını öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Öğretim Programının, hedef/kazanımlar, içerik, uygulama ve ölçme değerlendirme açısından beklentileri karşılayıp karşılamadığı programın uygulama sürecindeki önemli bir basamağı olan öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmek hedeflenmektedir. Bu çalışmadaki verilerin toplanmasında betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Bu çalışmada kullanılan ölçme aracı, kişisel bilgilerle ilgili 9 soru ile 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının öğelerine yönelik 55 sorudan oluşmaktadır. Bu çalışmanın verileri, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Isparta ili merkez ve ilçelerinde 121 ortaokulda görev yapmakta olan 71 sosyal bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Çalışma verileri, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde testleri ile analiz edilmiştir. Ayrıca katılımcılar bazında verilen cevapların bağımsız değişkenlere göre ilişkisini belirlemek amacıyla T testi ve Anova testi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler genel manada programın süreçleri ile ilgili olarak kararsızlık eğiliminde oldukları görülmüştür. Programın amacına uygun olarak işletilebilmesi için sosyal bilgiler dersinin haftalık ders saati süresinin artırılması, okullarımızın araç-gereç konusundaki eksikliklerinin giderilmesi, derslik sistemine geçilmesi, sınıf mevcutlarının azaltılması ve eksik alanlarda gerekli düzenlemelerin yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
The aim of this study is to evaluate the 5th Grade Social Studies Curriculum in 2017-2018 academic year. It is aimed to evaluate the curriculum in accordance with the opinions of teachers who have an important step in the implementation process of the program in terms of goals / objectives, content, application and assessment assessment. Scanning model was used to collect data from this study. The questionnaire used in this study consists of 9 questions related to personal information and 55 questions about the elements of the 5th Grade Social Studies course curriculum. The data of this study were collected from 71 social studies teachers working in 121 middle schools in the city and districts of Isparta in the academic year 2018-2019. Study data were analyzed with arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage tests. In addition, T test and Anova test were performed to determine the relationship between the answers given by the participants. According to the results of the research, it was observed that teachers generally tend to be indecisive about the processes of the program. In order to be able to operate in accordance with the purpose of the program, it is concluded that the weekly course hours of the social studies course should be increased, the deficiencies of our schools in the equipment, the transition to the class system, the reduction of the class assets and the necessary arrangements in the missing areas should be made.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26766
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mehmet Niyazi PEKUSLU.pdf1.94 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

68
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.