Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26780
Title: Akademisyen gözüyle Türkiye muhasebe standartları / Türkiye finansal raporlama standartlarının kullanımı etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
Other Titles: A research on the factors affecting the use of Turkish accounting standards / Turkish financial reporting standards by academic eyesight
Authors: Sarı Özgün, Hilal
Sarıtaş, Hakan
Keywords: TMS/TFRS
Muhasebe Eğitimi
Lojistik Regresyon Analizi
Abstract: 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu (TTK)’nda 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren finansal tabloların hazırlanmasında Türkiye Muhasebe Standartları / Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TMS/TFRS)’nı esas almıştır. TMS/TFRS, Uluslararası Muhasebe/ Finansal Raporlama Standartları’nın (UMS/UFRS) Türkçe çevirisidir. UMS/UFRS ile sağlanacak olan tek bir raporlama dili, aynı zamanda muhasebe dünyasında nitelikli eleman ihtiyacı doğurmaktadır. Bu çalışmanın amacı; ADIM Üniversiteleri’nde muhasebe derslerinde, UFRS ders kapsamı üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesidir. Akademisyenlerin Türkiye’de standartların uygulanabileceğine dair inançları ile TMS/TFRS eğitimi almaları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Bu çalışma, TMS/TFRS’ye geçişle ilgili algıların, bağımlı değişken olarak seçilen TMS/TFRS ders kapsamı üzerinde nasıl etki bıraktığıyla ilgili bir ayrım gözetmesiyle muhasebe literatürüne katkıda bulunabilecektir. Çalışma; akademisyenlerin günümüz TMS/TFRS eğitimini ve durumunu değerlendirebilmelerine olanak sağlayabilir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26780
https://doi.org/10.25095/mufad.465911
ISSN: 2146-3042
Appears in Collections:Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mufad.pdfmakale dosyası372.75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.