Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26780
Title: | Akademisyen gözüyle Türkiye muhasebe standartları / Türkiye finansal raporlama standartlarının kullanımı etkileyen faktörler üzerine bir araştırma | Other Titles: | A research on the factors affecting the use of Turkish accounting standards / Turkish financial reporting standards by academic eyesight | Authors: | Sarı Özgün, Hilal Sarıtaş, Hakan |
Keywords: | TMS/TFRS Muhasebe Eğitimi Lojistik Regresyon Analizi |
Abstract: | 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu (TTK)’nda 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren finansal tabloların hazırlanmasında Türkiye Muhasebe Standartları / Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TMS/TFRS)’nı esas almıştır. TMS/TFRS, Uluslararası Muhasebe/ Finansal Raporlama Standartları’nın (UMS/UFRS) Türkçe çevirisidir. UMS/UFRS ile sağlanacak olan tek bir raporlama dili, aynı zamanda muhasebe dünyasında nitelikli eleman ihtiyacı doğurmaktadır. Bu çalışmanın amacı; ADIM Üniversiteleri’nde muhasebe derslerinde, UFRS ders kapsamı üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesidir. Akademisyenlerin Türkiye’de standartların uygulanabileceğine dair inançları ile TMS/TFRS eğitimi almaları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Bu çalışma, TMS/TFRS’ye geçişle ilgili algıların, bağımlı değişken olarak seçilen TMS/TFRS ders kapsamı üzerinde nasıl etki bıraktığıyla ilgili bir ayrım gözetmesiyle muhasebe literatürüne katkıda bulunabilecektir. Çalışma; akademisyenlerin günümüz TMS/TFRS eğitimini ve durumunu değerlendirebilmelerine olanak sağlayabilir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/26780 https://doi.org/10.25095/mufad.465911 |
ISSN: | 2146-3042 |
Appears in Collections: | Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Show full item record
CORE Recommender
Page view(s)
90
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.