Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26827
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Can, Hilal | - |
dc.contributor.author | Reçel, Samet | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-14T12:05:22Z | - |
dc.date.available | 2019-10-14T12:05:22Z | - |
dc.date.issued | 2019-09 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/26827 | - |
dc.description.abstract | Otomobil başta olmak üzere genel olarak motorlu kara araçlarının düzeninde mekanik alana giren fren sistemlerinin önemli bir kolu olan el freni düzeneği özellikle araç güvenliği ve park etme konusunda çok önemli bir görev üstlenir. El freni çekildiği zaman çelik bir tel aracılığı ile frenlerin sıkışarak aracı hareket ettirmemeye çalışması mantığı ile bu düzenek çalışır. Bu çalışmada, el fren teli kumanda mekanizmasını meydana getiren başlıca bileşenler ve bu bileşenlerin sistem verimine etkileri incelenmiştir. Kılıf yapısı başta olmak üzere, tüp ve yağ bileşen farklılıklarının kuvvet verimine, tel esnekliğine ve sürtünme kuvvetine etkilerinin belirlenebilmesi amacıyla bir test matris oluşturulmuş ve sonuçlar karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Bu çalışma ile birlikte mekanik el fren tellerine sahip binek otomobillerde el fren teli tasarlamak ve geliştirmek için, ürün geliştirme sürecine hızlıca dahil edilebilecek tasarım girdileri elde edilmiştir. Düşük kablo verimliliğinden kaynaklanan performans sorunlarına sahip el fren sistemi tasarımlarının iyileştirilmesine yön verebilecek sonuçlar çıkarılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | El Fren Teli | en_US |
dc.subject | Esneklik | en_US |
dc.subject | Kuvvet Verimliliği | en_US |
dc.subject | Sürtünme Kuvveti | en_US |
dc.title | Binek otomobillerde kullanılan el fren kumanda tellerinde verimliliğe etki eden parametrelerin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Investıgatıon of the parameters affectıng effıcıency ın hand brake control wıres used ın a car | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.authorid | 156802 | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 605086 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Samet Reçel.pdf | 3.25 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
114
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.