Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26855
Title: Yazma kültürü: Türk dili-edebiyatı ve türkçe öğretmen adayları üzerine bir inceleme
Other Titles: Culture of writing: A research on turkish language-literature and turkish language education pre-service teachers
Authors: Zorbaz, Melik
Advisors: Çetinkaya, Gökhan
Keywords: Yazma eğitimi
Öğretmen yetiştirme
Yazma kültürü
Writing education
Teacher education
Culture of writing
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı, Türk Dili-Edebiyatı ve Türkçe öğretmen adaylarının yazma kültürlerinin nasıl olduğunu karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. İleride öğretim lideri olarak görev alacak öğretmen adaylarının vereceği yazma eğitiminin niteliğinde ön öğrenmeleri belirleyici olacaktır. Betimsel nitelikli bu çalışmada veri toplama tekniklerinden sormaca tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Türkçe Eğitimi dördüncü sınıfta öğrenimlerini sürdüren 45 ve Türk Dili-Edebiyatı Bölümü dördüncü sınıfta öğrenimlerini sürdüren 77 olmak üzere toplam 122 öğretmen adayı yer almıştır. Katılımcıların yazma kültürüne ilişkin veriler için Avrupa Yazma Sormacası adlı likert tip bir sormaca Türkçeye uyarlanmıştır. Toplanan veriler istatistik programına aktarılarak sıklık, yüzdelikler ve aritmetik ortalamaları çözümlenmiştir. Yapılan çözümleme sonucunda, katılımcıların öğrenim gördükleri programda yazılı metinlerinin değerlendirildiği fazla sayıda derslerinin olmadığı, ürün odaklı değerlendirme yapıldığı, yetersiz ve niteliği düşük geribildirim verildiği, taslak metni gözden geçirmeye fazla zaman ayrılmadığı, üretilen metin türlerinin kısıtlı olduğu ve intihal konusunda bilgilendirme yapılmadığı sonucu ortaya çıkmıştır. Öte yandan, katılımcıların sıklıkla not alması ve yazmaya başlamadan önce plan yaptıklarını bildirmeleri ortaya çıkan olumlu sonuçlardır. Çalışmanın sonuçlarından hareketle yazma kültürünün geliştirilmesi konusunda öneriler sunulmuştur.
The aim of this study is to show comparatively how Turkish Language-Literature and Turkish Language Education Department pre-service teachers’ writing cultures are. In the future, the pre-learning of the pre-service teachers’ who will be assigned as teaching leaders will be determinative at the qualification of the writing education they will give. In this descriptive study, among the data collection techniques, questionnaire has been used. In the study group, 45 fourth grade Turkish Language Education Department and 77 fourth grade Turkish Language-Literature Department pre-service teachers in 2018-2019 academic year were enrolled as a total of 122 pre-service teachers. For the data on the writing culture of the participants, a Likert-type questionnaire, called the European Writing Questionnaire, was adapted into Turkish. The collected data was transferred to the statistical program and the frequency, percentage and arithmetic mean have been analyzed. As a result of the analysis, it was concluded that in the program the participants studied, the participants did not have a large number of courses in which their written texts were evaluated product-oriented assessment was made, insufficient and low-quality feedback was given, insufficient time was allocated to review the draft texts of the students, the types of text produced were limited and no information was given about the plagiarism. On the other hand it is a positive result that the participants take notes frequently and report that they make plans before they start writing. Based on the results of the study, suggestions have been made on the development of writing culture.
URI: https://hdl.handle.net/11499/26855
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Melik Zorbaz .pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on May 27, 2024

Download(s)

204
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.