Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26858
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSarıtaş, Emel-
dc.contributor.authorGünönü Kurt, Senem-
dc.date.accessioned2019-10-15T12:44:59Z-
dc.date.available2019-10-15T12:44:59Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26858-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının dördüncü sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri ile iletişim becerilerinin öğretmen adaylarının mezun olunan lise türü, cinsiyetleri, anne baba eğitim durumları, kardeş sayısı ve öğretmenlik mesleğini seçmedeki sebeplerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırmada var olan bir durum betimlenmeye ve buna bağlı olarak değişkenlerin birbirleriyle ne düzeyde ilişkili olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmanın modeli genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada ölçme aracı olarak Spreng ve arkadaşları (2009) tarafından bireylerin empati düzeylerini ölçme amacıyla geliştirilmiş ve Türkçe uyarlaması Totan, Doğan ve Sapmaz (2012) tarafından yapılmış “Toronto Empatik Eğilim Ölçeği” ile Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği’’(İBDÖ) kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri ve iletişim becerilerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları okul türüne, kardeş sayısına, anne eğitim durumuna, baba eğitim durumuna ve öğretmenlik mesleğini seçmedeki sebepler değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılığa rastlanmamıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilimleri ile iletişim becerileri toplam puanları arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between communication skills and empathetic tendency levels of the primary school teacher candidates who are receiving education at Pamukkale University. The population of the study is composed by the forth grade students in 2018-2019 academic year of Pamukkale University Education Faculty. In this study, it has been researched whether the candidate teachers' empathetic tendency levels and communication skills differ or not, according to high school type, gender, parent education status, number of siblings and reasons for choosing the teaching profession. In this study, it has been examined that describing of a substantial situation and accordingly this what extent the variables are related to each other. The research model of the study is a descriptive research in relational survey method of the general survey models. In this study, to measure of the empathy levels of the individuals developed by Spreng et al. (2009) and the Turkish version developed by Totan, Doğan and Sapmaz (2012) is called ‘Toronto Empathy Questionnaire’ and "The Communication Skills Assessment Scale" developed by Korkut (1996) were used as measuring tool. According to the findings of the research, no significant difference was found between the candidate teachers' empathetic tendency levels and communication skills, gender, type of high school, number of siblings, mother’s education status, father's education status and reasons for choosing the teaching profession. A positive relationship was found between the empathetic tendencies and communication skills total scores of primary school teacher candidates.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmpathyen_US
dc.subjectEmpathetic tendencyen_US
dc.subjectEmpathetic skillen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectCommunication skillen_US
dc.subjectEmpatien_US
dc.subjectEmpatik eğilimen_US
dc.subjectEmpatik becerien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİletişim becerilerien_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki [Master Thesis]en_US
dc.title.alternativeThe relationship between primary school teacher candidates’ communication skills and empathetic tendency levels [Master Thesis]en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid43518-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid564903en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Senem Günönü Kurt.pdf1.98 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

354
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

648
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.