Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26863
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBahtiyar, Asiye-
dc.contributor.authorCan, Bilge-
dc.date.accessioned2019-10-15T13:20:29Z-
dc.date.available2019-10-15T13:20:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2602-2850-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26863-
dc.description.abstractTüm bireylerin bilim okuryazarı olarak yetişmesini amaçlayan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nın temel amaçlarından biri, doğanın keşfedilmesi ve insan-çevre arasındaki ilişkinin anlaşılması sürecinde, bireylerin bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel araştırma yaklaşımını benimseyip sorunlara çözüm üretmesini sağlamaktır. Bu bağlamda araştırmada, fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi ve ikisi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın örneklemini, ege bölgesindeki bir eğitim fakültesinde üçüncü sınıfta öğrenim gören 95 fen öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Bilimsel Süreç Beceri Testi (BSBT)” ve “Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği (BATÖ)” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler, SPSS (Versiyon 20.0) kullanılarak analiz edilmiş, betimsel istatistik yöntemlerinin yanı sıra BSBT ve BATÖ arasındaki ilişkinin incelenmesi için korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, fen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumları asında olumlu yönde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Öğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectBilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumen_US
dc.titleFen öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ile bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi [Article]en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage58en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bahtiyar ve Can, 2016b.pdf578.51 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

234
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

62
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.